Orientering i Stockholm

Japp, nu är jag hemma igen.
Hemma från storstan, full av ny kunskap om de tunnelbanor, gator, affärer, platser och annat som finns där.
Ja, för jag har faktiskt blivit ganska duktig på att kunna orientera mig i sthlm nu efter den här helgen. Det är inte så svårt som man kan tro.
Nån klänning hittade jag och Elin däremot inte. Helt fel vecka att leta balklänning. De flesta av affärerna är så urplockade efter en månads utförsäljning och de flesta nya klänningarna kommer inte förrän nästa vecka. Suck suck, det blir Julia Hultgren här hemma. 
Helgen var ändå inte jättemisslyckad. Jag fick umgås med Elin en hel dag, och träffa mammas kompis som är väldigt snäll och hennes knäppt roliga make samt deras skojiga och bortskämda katt. Vi bodde bra och fick god mat, och pengarna tog slut ändå trots utebliven klänning för jag hittade jeans, tröjor och tillochmed skor (!). 
Så jag är glad om än lite öm i fötterna efter allt gående. 

Nu till nåt helt annat..
Såg ni melodifestivalen igårkväll??? Jag trodde jag skulle bryta ihop. 

1. Ola - Love in stereo: Trött på den där falsettsjungande skåningen. Jag orkar inte med mera av honom.

2.  Lasse Lindh - Du behöver aldrig mer vara rädd: Kvällens sömnpiller. Tråååkig.

3. The Nicole - Razborka: Här kom de första tårarna. Inte glädjetårar eller tårar av rördhet, utan tårar för att jag var riktigt ledsen över hur låg kvalité det blivit över melodifestivalen.

4. Alexander Schöld - Den första svalan: Typisk Jimmy Jansson-kopia. Mesigt och lamt. Jag HATAR  dessa mes-artister.

5. Rongedal - Just a minute: scissor sisters, Mika, beegees, och Rongedal. Jag gillar sån här musik faktiskt, men njaaa det var ingen låt som fastnar sådär direkt..

6. Sanna Nielsen - Empty room: Ballad-kvinnan. Okej hon får årets balladplats i melodifestivalen, men sen får det räcka med ballader.

7. Andra Generationen - Kebabpizza Slivovitza: Åhhh Herregud! ta mej bort från dessa läskiga gubbar!

8. Johnson & Häggqvist - One love: HAHAHAHAHAHAHAHAHA, åhhh va kul det var o se Carolas lite chockade min när hon insåg att det "bara" blev andra chansen. Sååå rätt! Men Andreas, varför?? Carola?? hur tänkte du?? Du gör mycket bättre ifrån dej utan henne. Korkskalle.

Björn Gustafsson - pausunderhållare: He's da man! Vad vore melodifestivalen utan dej?? Inte lika bra som förra veckan men fortfarande den enda anledningen till att jag ser melodifestivalen överhuvudtaget.

Det var dom rätta som gick vidare till globen, men fortfarande är jag inte jätteimpad av någon...

Imorrn börjar en ny vecka igen. Tiden går fortfarande fort. Den här veckan är det mycket  som ska göras. Har årets första naturkunskapsprov på torsdag, balklänning ska förhopnningsvis hittas, de sista jobbansökningarna ska skickas, saker ska in i lägenheten så vi kan få flytta in där klokt nu och slippa åka hem varannan dag bara för att allt man behöver fortfarande ligger hemma. Ja mycket ska hinnas med, så veckan lär nog gå fort. 
Sen är det SPORTLOV! :-D 

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback