Kroppsbesiktning!?

Inte ofta man skriver här nuförtiden.
Det kan väl till viss del bero på att jag bott i stan nu i veckan där jag inte har nån tillgång till dator, men jag kan nog inte skylla allt på det. Jag har helt enkelt inte haft nån lust att skriva. Det blir så ibland.

Ja, nu börjar man komma till ro i lägenheten. Dock är det fortfarande lite främmande på nåt vis. Dels har vi inte fått in speciellt mycket saker än som verkligen är VÅRA. Fula ljusstakar som inte passar i rummen, tavlor som föreställer tråkiga hus eller gamla släktingar, prydnadsdjur som ser ut att komma från förrförra seklet, halvdöda tråk-blommor som sakta går mot sitt slut, det är sånt som pryder lägenheten just nu och inget av det är sånt som vi själva ställt dit eller nåt vi trivs med. Så det behövs komma in lite nytt som jag och josse kan känna är VÅRA saker och som vi gillar och vill ha där.
Och så är det alla ljud och ljus överallt. Speciellt när man ska sova. Gatlysena lyser igenom persiennerna och jag som vill ha kolsvart när jag ska sova störs väldigt av det, så är det grannen som gillar att se tv till klockan ett varje natt och det är väldigt lyhört i lägenheten vilket gör att man störs av det med. Ljud och ljus man annars slipper här hemma på landsbygden ute i ödemarken.
Men annars trivs jag. Kan gå upp 45 minuter senare på morgonen än annars, har knappt 100m till närmaste mataffär, nära till skolan, busshållplats precis utanför som går mot centrum två ggr/tim, lägenheten är stor och rymlig, och tv-soffan är otroligt skön. Och bara vi får in lite egna saker, lite köksredskap, och får pyssla runt lite där så lär nog de nämnda problemen försvinna, och ljuden och ljuset vänjer man sig vid ju.

Ikväll ska jag på fest. FEST liksom. Det var längesen. Födelsedagsfest dessutom. Det ska nog bli kul :-)
Dessvärre blir det inget längre festande för min del. Klockan åtta imorgonbitti ska jag nämligen vara i rävhagen och spela träningsmatch. Hade jag totalt missat och fick reda på det först igårkväll på träningen, då jag redan hade tackat ja till festen.
Jäkla tränare. Dom lägger säkert träningar och träningsmatcher på lördagar med flit, tidigt också. Bara för att hålla koll på spelarna så att de inte hittar på nåt dumt på fredagkvällarna.
Hmpf, jag tänker trotsa dom och gå på festen iaf. Fast jag tänker inte berätta för dem och så kommer jag åka hem ganska tidigt från festen ikväll och det utan att ha druckit det minsta alkohol.
Bajs också. Våra tränare får alldeles för mycket respekt från oss spelare.

Innan festen ikväll ska jag på "kroppsbesiktning". Det är vad jag kallar det iaf. Laget har fått en ny naprapat och han ville ha en kvart med varje spelare där han kan få gå igenom varje spelares muskler, leder o allt vad det kan va, och hitta eventuella fel som man sen ska kunna rätta till. Hälften av laget har varit där och hittills har ingen varit helt "felfri". Nån har sne rygg, nån har glapp i leder, nån har problem där och nån där.
Ja ingen är perfekt. Inte jag heller förmodligen. 
Ser inte framemot detta besök. Lagkompisarna har berättat om hur man måste ta av sej till bara underkläderna och gå fram och tillbaka på golvet för att naprapaten ska se hur man går och på så vis upptäcka eventuella fel.
Buhuuu, jag vill inte...  

Meddelar mer imorgon om hur det gått med kroppsbesiktningar, fester och fotbollsmatcher.
Tills dess, må så gott!

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback