Kioskbiträde fjärde lovdagen

Fötterna och ryggen värker, huvudet bankar efter all huvudräkning, ögonen kommer närsomhelst slå igen, och magen kurrar och längtar efter mat. Jag har levt på varmkorv och sura S-märken hela dagen.

Denna torsdag den tjugoåttonde februari tvåtusenåtta har jag spenderat inne i södervärnshallens entré. Från klockan 8.15 till 16.55 har jag vistats där.
Det var min tur att göra en insats för lagets ekonomi, som idag innebar att stå i kiosken under pågående krullis cup. Ella svek mig med magsjuka och jag har därmed tillbringat åtta timmar och tio minuter med tre gubbar i kiosken idag. Två av dem är runt 60 år, den tredje några år yngre än 40. Inga främlingar såklart, det var en av tränarna, materialaren och Dalhem IP:s vaktmästare. Men trots brist på jämnårigt sällskap hade jag det ganska trevligt ändå.
Dock suger jag på huvudräkning. Efter denna dag kan jag lägga till många pinsamma historier i mitt minne..

Ikväll ser jag framemot en lugn och skön tv-kväll. Bara ligga i soffan hela kvällen och se Vänner och kustbevakarna. Dessutom börjar en ny serie ikväll, Private practise, som man bara inte får missa. Som inbitet grey's anatomy fan vore det en skandal.

Förresten, någon som vet om Konsum på Gråbo fortfarande hyr ut filmer??

PussKram


Kommentarer
Postat av: Elin

I know, det gör dem. Jag har bett mamma hyra filmen och då blir det betydligt billigare :D

Öj, jag gav dej en timmes sällskap i södervärnshallen. ;P

2008-02-28 @ 20:49:58
Postat av: Anonym

ja de hyr ännu ut filmer :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback