Flumflum första lovdagen

Jag är skrivarsugen.
Men jag kommer inte på nåt att skriva.
Jag kommer inte på nåt att göra överhuvudtaget idag.
Första sprotlovsdagen, och jag är sysslolös.
vad gör man åt nåt sånt?
Solen skiner.
Det blåser mycket.
Det luktar vår i luften.
Det är mysigt och kul.
Jag ska nog ta en promenad sen.
Om det slutar blåsa.
Jag sov till 11 idag.
Det kändes bra.
Igår sov jag nästan hela dagen.
Eller vilade.
Det kändes också bra.
Jag gillar att sova.
En gren har blåst av från vårat äppelträd.
Stackars träd.
Den här veckan har jag sprotlov från fotbollen.
Det är blandat roligt och jobbigt.
Jag saknar mina lagkompisar.
Men det ska bli skönt o slippa konstgräset några dagar.
På torsdag ska jag stå i kiosken i södervärnshallen.
Mellan 8.15 och 17.00.
Med Ella.
Det ska bli kul tror jag.
Ella är kul.
Det växer blåsippor i rabatten ute.
Det är ett vårtecken.
Blåsippor är fina och fridlysta på fastlandet.
Dom är fina på Gotland med, men inte fridlysta.
Det är bra.
Då kan man plocka dom.
Nu har jag inget mer att meddela.
Ha ett bra lov!
PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback