Fel Isabelle

Jippie, nu är det helg och ledigt igen!

Idag hade jag, som alla andra fredagar, bara en lektion. Den slutade 9.10 och då tog jag fina volvon och körde hem.
Att gå i trean måste vara det bästa man kan göra. Jag har nog inte haft såhär mycket fritid på tio år.

Idag pratade jag med en väldigt rolig kvinna/dam/tant i telefon.

telefonen ringer:
Jag: - Hej det är Isabelle.
någon (glatt): - Hej Isabelle! det är gunbritt (namnet är jag lite osäker på. Hon pratade så fort så det var svårt att höra).
J: - Ehh jaha, hejhej.
G: - Oj, sov du?
J: - ??? nej det gjorde jag inte.
G: - Okej, du packar för fullt eller?
J: - Va???? nej det tror jag inte.
G: - nämen? är det inte Isabelle Edvardsson jag pratar med?
J: - Nej jag heter Isabelle Hallgren.
G: - Oj, hahahah. då har jag ringt fel då.
J: - Haha ajdå.
G: - Hihi, nämen va lustigt. Jag skulle ju faktiskt ringa till en Isabelle. Haha, jag tyckte du lät lite väl trött och konstig på rösten. Bor du i fole eller?
J: - Nej det gör jag inte.
G: - Nehej okej, men vad har jag ringt för nummer då?
J: - ...62.
G: - Ja men det var ju dit jag skulle ju....eller vänta... nej det var ju 82. hahah.
J: - hahah
G: - Hihi, oj så tokigt det kan bli. Men det var ju trevligt och prata med dig också.
J: - Ja det var väldigt trevligt hehe
G: - Hihi, jag ber så mycket om ursäkt, du får ha en bra dag.
J: - hihi, ingen fara. Tack detsamma.

Vilken härlig människa! Hon hade världens skönaste dialekt, värmländska eller nåt liknande, och hon skrattade sig igenom precis hela samtalet, jag med för den delen.

Ikväll ska jag se film, äta semlor och träffa folk. Det verkar vara folk som jag annars inte umgås så värst mycket med, så det ska bli kul :-)
Finns det nåt godare än semlor?? 
Dom var inte någon favorit när jag var yngre däremot. Då tyckte jag mandelmassa smakade gammal skosula och tillsammans med grädde och god bulle blev det ännu äckligare.
Men man har ju växt till sig lite.. Numera är semlor bland det bästa jag vet. Gottigott.

Trevlig helg!

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback