Bokrea andra lovdagen

Idag har jag varit i stan.
På jakt efter nya spännande böcker att fylla bokhyllan med åkte jag, Matilda, och Elin in till stan i förmiddags där den årliga bokrean just startat.
Det blev några riktigt trevliga timmar och vi fyndade något allihopa.
Jag må va sämst på att hitta rea-kläder men jag har näsa för rea-böcker. Tre böcker blev det.
-Damernas detektivbyrå av Alexander McCall Smith, 49:-
-Ljus över snö av Anita Shreve, 39:- (kolla priset liksom!)
-Flickan i källaren berättelsen om Natascha Kampusch av Allan Hall och Michael Leidig, 59:-

Ingen över 60 spänn! Så än ekar det inte tomt i plånboken. Kan ju inte påstå att min ekonomi ligger på plussidan för tillfället och varenda litet köp måste noga tänkas igenom innan man slår till. Allt för att inte behöva komma till föräldrarna sen och tigga om pengar.
Uhhh, det är tungt att inte ha nåt jobb. Aldrig rik, pengarna från studiebidraget försvinner alltför snabbt, och inte går dem till nåt vettigt heller. Senaste utgiften går till Richard Steffengymnasiets bibliotek. Jag har nämligen SLARVAT BORT en bok jag lånat där. Den ligger i växjö nånstans. 150 spänn för jag pröjsa för den. För de pengarna hade jag kunnat köpa:
- Nästan tre hamburgarmenyer på Max
- tre exemplar av damernas detektivbyrå
- 150 S-märken (ni vet dom där goda godisarna som ofta finns i kiosker vid idrottsevenemang)
- En snygg tröja på VeroModa, H&M, eller nånannanstans

Otroligt viktiga prylar....

Förutom allt gående mellan affärerna har jag även cyklat idag. Först upp till bussen (ca 3 km) och sen hem igen. Färden hemåt blev en mycket blöt och jobbig historia. Det spöregnade nämligen, och motvind. Jag såg ut som en dränkt hund, eller som en groda som Josse så fint uttryckte sej, när jag kom hem.
Så det kan gå.

Nu ska jag se Vänner.

Iaf, tack för en kul dag på stan Elin o Matilda :-)

PussKram


Kommentarer
Postat av: Elin

Jo jag kom på att mina tvåbussar inte går nu på loven. Så jag fick oxå gå onödiga sträckor i spöregn Men tur så fanns mamma i staden. Hata vädret idag! Torsdagen ska bli fin såg jag, så ska du stå i Södervärnshallen :(

Tack själv! :)

2008-02-26 @ 20:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback