Arbetssökande

Glad alla hjärtansdag, eller nåt sånt.
Det är kärlek i luften idag. Solen har lyst över ön hela långa dagen och alla har varit vänliga och kärleksfulla mot varann. Typ.

Alla hjärtansdag har hittills inte varit någon speciellt ihågkommen dag för mej. Det är oftast som vanligt, förutom att klassisarna albin, gustav och johan spelade kärlekslåtar i skolan idag. Så fint så.

Denna alla hjärtansdag har jag varit och klippt mej. Endast toppning dock eftersom det om några månader är studenten så håret ska sparas så mycket som möjligt.
 Chockade min frisör lite när vi insåg att jag inte klippt mej sen augusti förra året. Exakt ett halvår sedan. 
Efter detta konstaterande sa hon:
- eh, jag hade först tänkt fråga dej om vi skulle ta så mycket som tre cm av ditt hår, men nu tror jag vi tar MINST tre cm.
Jag är sååå seg på att ta tag i saker. Har funderat på att klippa mej i en månad säkert... Idag blev det äntligen av iaf.

Med snygg nystylad frilla begav jag mej sen ut på stan för att söka jobb.
JAG HATAR ATT SÖKA JOBB!
Det började jäkligt dåligt och jag hade lust att ta självmord. Det gjorde jag dock inte utan fortsatte förnedra mej. Tillslut släppte oturen och nervositeten och mot slutet gick det riktigt bra. Nu har jag lämnat ut sju CV, ska skicka två, och en ska jag ringa alt. maila.
 Efter allt jobbsökande skulle det kollas på balklänning. Tyckte att det kunde va bra o kolla sortimentet här hemma på ön innan man drar till sthlm.
Jag hade bestämt mej för att endast KOLLA på klänningarna, jag var alldeles för trött för att orka pröva. Sen kom mamma dit också och började lägga sej i och så kom ju självklart en expedit dit också. Den där expediten kollade snett på mej när jag svarade nej, jag orkar inte på hennes fråga om jag inte ville pröva nån klänning. Hon lyckades tillslut övertala mej på nåt sätt och rätt som det var hade jag prövat inte mindre än TRE olika klänningar. Det var ju tillochmed riktigt kul att prova dom! men förvirrad blev jag och jag köpte ingen men "lovade" att komma tillbaka nästa vecka. Får se först vad det blir i sthlm i helgen.
Duktig flicka har jag varit idag.

Nu ska jag äta köttfärsås och spaghetti och försöka glömma att jag egentligen kunnat vara iväg och träna fotboll nu. Jag står över träningen ikväll bara för att inte riskera att åka på en förkylning nu när jag ska iväg, har känt mej hängig hela dagen. Alla i familjen minus jag och lillasyster therese har legat hemma i feber och förkylning hela veckan så riskerna är stora...

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback