Jullov! Icke.

Här sitter jag och känner mig bitter.
Imorgon måste jag kliva upp klockan 5 för att gå till jobbet för att slita hela dagen lång. Allt medan landets alla skolmänniskor ligger hemma och sover till tolv och sen i lugn och ro pysslar med julklappar julmat och annat julemys resten av dagen. Det är orättvist.
Ingen nämnde nånsin det här tråkiga med jobb när jag klagade över skolan förr. Det är TRÅKIGT att jobba. Den enda anledningen till att man jobbar är PENGARNA. Därför hatar jag nu pengar. Ikväll på parlamentet visade dom en artikel som handlade om en man som ska leva hlet utan pengar i ett år. Hur han ska klara det har jag ingen aning om, men det hade kanske inte vart så dumt...
Nej, pengar är livsnödvändigt, iallafall för mig.

Den här söndagen har bara sprungit iväg. Först sov jag till halv 12. Helt fucking jävla underbart var det. Tänk, alla studenter som kan sova så länge nu i hela två veckor. Fan va bra vissa har det..
Ja, sen övade jag lite sång efter att ha ätit frukost och plötsligt kom en bekant till familjen på besök så då fikade vi och åt upp resterna av Tessans tårta.
När besöket åkt hem så fick jag och mamma för oss att koka knäck och kola.
Helt plötsligt var klockan halv 4 och jag var tvungen att göra mig iordning för kvällens julkonsert. Så då lämnade jag mamma bland all kokande julgodis.
Något försenad kom jag med moster till lokrumekyrka där min kör skulle sjunga. Vi övade ett bra tag och sen blev klockan 7 och då var det inte övning längre utan på riktigt. Konserten gick bra och vi sjöng fint. Oftast..
Dock höll jag på att förfrysa för fy attan va kallt det var!
Nu har jag sett årets sista avsnitt av parlamentet och ätit bränd kola och knäck som blev överkokt och därmed stainhård. Fast det var rätt gott ändå. Ett tips: koka inte julgodis under tidsbrist.

Jaha, jag får väl ta o krypa i säng då eftersom man till skillnad från vissa andra måste kliva upp äckeltidigt imorgon. suck.

PussKram

Kommentarer
Postat av: ewelina

jag tycker väldigt väldigt synd om dig och jag vet hur det är att gå upp tidigt. det är piss.

hoppas du är ledig på julafton iaf och god jul!!

2008-12-23 @ 17:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback