Jag vill aldrig bliva stur

Nu är det måndagen den 18:e augusti.
Om nån timme är det tisdagen den 19:e augusti.
 I år är den 19:e augusti en deprimerande dag för många unga människor här på ön.
En glad och förväntansfull dag för en del också förstås,
men här hemma är det nog en ganska deppig dag.
Fast inte för mig.
För första gången på tolv år ska jag inte åka till skolan och börja en ny termin.
Nope, jag ska fortsätta som vanligt här hemma.
Man är numera vuxen och måste jobba.
Ja, alternativt va arbetslös, precis som jag.

Jobbsökandet ska jag ta tag i på allvar inom de närmsta dagarna. Var faktiskt och sökte ett idag, men dom hade tillräckligt med folk redan. Bättre lycka nästa gång. Får väl ta mig till arbetsförmedlingen och skriva in mej där.
 
Äsch, nog snackat om jobb. Innan jag skaffat jobb ska jag till stockholm med mina kära vänner Elin och Matilda :)

För första gången ska jag besöka globen, och det är inte vad som helst jag ska se nej. Det är mamma mia musikalen! Tjohoo!! och bra platser har vi fått också, svindyra men väl värda varenda krona, förhoppningsvis iaf.

På torsdag morgon åker vi upp med båten. Hem på fredag kväll. Jippie!

Sitter och funderar på VSB. Laget vi mötte igårkväll. Det är ett lag som vi mött varje år ända sedan jag började för tio år sen. Vi har vunnit mot dom varenda gång så långt tillbaka jag kan minnas, ibland två siffrigt. Igår vann vi med 15-0. Det var rekord i år i antalet insläppta mål på EN match. Dom har en målskillnad på 13-93 (13 gjorda mål, 93 insläppta) Dalhem har 49-10 i målskillnad. Man skulle kunna tro att dom skulle ge upp för gott och lägga ner laget, men NEJ. Dom fortsätter år efter år, förlust efter förlust, och klagar inte över det. Anledningen till att de fortsätter antar jag är att dom tycker fotboll är kul och trivs i laget, och det gör mig glad. Att dom fortsätter trots att laget aldrig någonsin skådat den övre delen av tabellen. Resultat är inte allt. Fotboll ska man spela för att det är kul, inte för att vinna. Det finns många som skulle kunna lära sig ett och annat av det laget.
Därför går dagens eloge till VSB:s damer i division 4.

Nej nu börjar det bli dags att sova. Måste ju vara pigg inför första skoldagen imorrn!
Nej just det, jag är ju inte längre studerande nej...

PussKram

och godnatt!



Mamma mia, here I go agaain
my my I should not have let you goo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback