TRE dagar kvar

Min jobb-sommar börjar närma sig sitt slut och jag har nu bara TRE dagar kvar på jobbet. Sen ska jag ha en lång och välbehövlig semester. Arbetslöshet snarare än semester men för tillfället känns det ändå väldigt skönt. Att hitta ett nytt jobb känns inte så lockande efter den här sommaren men man har väl inget val. Pengarna måste in.

Veckan har varit sjukt jobbig.
Måndag jobbade jag 10-17. En lugn dag som flöt på i ett lagom tempo. Fick dessutom prata av mej lite med chefen. Förklarade att många av oss hade blivit väldigt irriterade efter lappen han satt upp om att gästerna klagat så mycket på oss, och att vi inte fått förklarat hur vi skulle göra bättre ifrån oss. Vet inte om det gav så mycket men han hade försvarat oss inför de högre satta cheferna iaf.  På kvällen var det match mot När där vi vann med 1-0. Dalhem B fortsätter sin segersvit!  
Tisdag jobbade jag kortpasset, 12-16. Det absolut bästa passet man kan ha. Inte för kort så att man knappt tjänar en spänn, men inte heller för långt så man tröttnar på skiten. Alldeles lagom. När jag slutat drog jag ner på stan för några ärenden. Det blev en kortare shoppingrunda där jag bla. hittade en snygg jeanskjol. Till min hjälp hade jag Micka. Vi åkte sen till rävhagen för att träna.
Onsdag jobbade jag stängnigspasset. Började 11 och städningen var klar 21.20. Efter den här dagen trodde jag att det hade varit veckans jobbigaste dag, men värre blev det. igår. Onsdagen var vädret en aning bättre och turisterna valde att lägga sitt kneippbynbesök just denna dag. Köerna till vårt lilla gatukök ringlade långa konstant från ca 11.30 till ca 16.00. Jag åt lunch kvart över fem den dagen, och hade då inte ätit sen frukosten vid nio. Mitt och även mina arbetskompisars humör var i botten. Vi hatade turisterna som bara gnällt hela dagen, inte vart nöjda med maten, klagat på att kön var för lång osv. Idioter. Dessutom var vi sura på chefen som aldrig inser att vi behöver mer personal för att klara de långa middagsrusherna. Ja dagen var hemsk.
Torsdag blev lite bättre. Hade stägningspasset den här dagen också. 21.35 gick vi. Regnet gjorde iaf så att vi inte hade så mycket folk. Tyvärr skickade chefen hem två st så vi blev ändå underbemannade när det kom folk. Suck.
Fredag, igår, blev veckans helt klart värsta dag. Regnuppehåll = mycket folk. Köerna ringlade milslånga, och folk var mer griniga än vanligt. En kvinna krävde pengarna tillbaka på entrébiljetten för att hon fått vänta på mat så länge. Jävla turister säger jag bara. På kvällen lugnade det ner sig iaf och vi kunde påbörja städningen tidigt. Dessutom hade jag stängningen med en som jobbar snabbt. Var hemma innan nio! Great.

Idag är jag ledig. Imorgon och på måndag också. Helt fantastiskt skönt det ska bli!
Har en massa fotboll inplanerat, 20-års fest för kusinen, 9-års kalas för tvillingkusinerna, och förhoppningsvis fårö med Matilda och Elin på måndag. 
Ledigheten uppskattas verkligen när man har ett skitjobb.

PussKram  

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jo jag vet hur det e...va inte direkt kul å jobba mitt under ruschen på hattorget på medetidsveckan... Då har man hyffsat lätt för att svära över turisterna... Jo, det e skönt me en liten "semester" men det e tråkigt när man inte får göra nåt..har ju lyckats bli sjukskriven, chockad? ^^ take care <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback