Ingen förlust på två år

Jao, så var det fredag då.
Snart helg.
Här är det helg varje dag nu.
Hittills känns det mycket bra.

I onsdags vann vi, Dalhem B, mot hangvar med 4-1. Det betydde att vi nu har varit OBESEGRADE i Två år. Inte en enda seriematch förlust, är det inte helt fantastiskt va!
Jag älskar mitt lag. Dessutom älskar jag mina fötter just nu (dock inte utseendemässigt, jag har en stor vattenfylld blåsa på lilltån, jätteäckligt, plus att vänsterfoten fortfarande är ful efter stukningen), jag lyckades nämligen med konsten att göra två mål i onsdagskväll. Det var skoj!
Skoj är också det här, vi uppmärksammas på helagotland.se. Läs här (och kolla VEM som svarar):
http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4125130
Tjohoo va vi är bra!


I onsdags hade jag och Elin filmdag. Sen sov hon över och vår filmdag kunde fortsätta igår. Kalla oss töntiga, men vi såg en massa disneyfilmer, eller tre disneyfilmer iaf. Jag har inte växt upp med speciellt mycket disney, mina föräldrar gillade nog inte disney. Det var mycket Pippi istället. Jag har tillexempel aldrig sett hela Djungelboken. Vem har inte sett djungelboken liksom!? Det enda jag sett är när baloo och mowgli dansar i djungeln, eftersom det visas på julafton vareviga år. När jag får barn ska dom minsann få se igenom alla gamla disneyklassiker och bli ordentligt bildade...
Igår såg vi iaf, törnrosa, lilla sjöjungfrun, och Ringaren i Notre Dame. Ringaren i notre dame var faktiskt riktigt bra, gillade musiken speciellt. 
En helt annan film vi såg var "defenitly maybe". En romantisk komedi som jag tror föll oss båda i smaken. Den var sådär gullig men samtidigt inte FÖR gullig och historien var fyndig tyckte jag. Mm, en bra film.
Fast vi har gjort mer än sett film. Vi gick en promenad på sex kilometer och gjorde dagens goda gärning. Nån elaking hade kört på en hare och den låg där alldeles övergiven utan huvud på vägen. Vi tog varsin stor sten (Pinnar hittade vi nämligen inte) och knuffade den lilla stackaren av vägen. Bättre än så blev det inte, men nu slipper den bli nertryckt i asfalten av fler bilar iaf. Längs vägen stannade vi till vid grannens kalvar och elin matade kalvar för första gången i sitt liv (så elin, nu fick jag med det i inlägget ;-D), Grattis till henne.

Nu är det slut med filmtittandet ett tag tror jag. Idag ska jag städa hela huset. Tanken är så iaf..
Ikväll är det träning i gothem, och imorgon ska jag för första gången i år åka med a-laget och spela match på fastlandet.  Äntligen ger allt slit lite utdelning, med fyra matcher kvar fick jag så tillslut chansen. Vet dock inte om jag får spela, MEN, jag har fått vara med iaf. Motståndet är Brommapojkarna som ligger tvåa i tabellen. Uhhh, tufft motstånd.
 
Ha de bra!

PussKram

Kommentarer
Postat av: Åsa

Haha, njae de blir nog ingen filmatisering av min dröm >.< Jag börjar utbildningen den 4e september =) Du, jag tror att vi har två vhsband med Djungelboken så du kanske kan få ett så du oxå blir lite allmänbildad ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback