Velandets drottning

Hejsan hejsan!
jag har verkligen inte skött min blogg på senaste tiden. Den utlovade reseberättelsen från stockholm dröjer, och lär inte finnas med i det här inlägget.

Som vanligt skyller man på att det har kommit annat emellan, plus att det blir datorförbud här när lillasyster gått och lagt sig eftersom datorn som väsnas alldeles för mycket är granne med hennes rum.
Men jag har faktiskt fått jobb under den här tiden.
Jag har hunnit vara på introduktion och början till en utbildning också.
Jag har också hunnit tacka nej till jobbet efter mycket velande.
Allt på bara tre dagar.

Det var såhär att i måndags ringde dom och frågade om jag ville börja hos dem med telemarketing. Alltså sitta och ringa till privatpersoner på kvällarna och få dom att köpa det jag säljer (som inte är dumma underkläder, filmer eller annat oseriöst, utan väldigt bra saker faktiskt!). Det gällde tre kvällar i veckan (mån-tors) 4tim/kväll. Inte speciellt många timmar och innebar att all min kvällstid skulle gå åt till jobb. Men jag var tvungen att bestämma mig snabbt och sa ja efter lite tvekande. Dom ville att jag skulle komma in för introduktion redan en halvtimme senare men det hade jag inte tid med. Jag fick en specialtid dagen efter istället, alltså igår. Kom dit klockan tio, blev överöst med info och fick efter en timme ledigt fram till klockan tre. Klockan tre började utbildningen och jag fick träffa mina närmsta medarbetare. Två killar i min egen ålder (mystiska killar), en pensionär som ville "extraknäcka" lite, och en politisk flykting som kom hit från iran -92 (han var faktiskt väldigt cool tyckte jag), och så jag då, den upptagna och virriga tjejen, JÄRNGÄNGET alltså!
När jag kom hem igårkväll var jag på uselt humör. Ångrade mej som bara den att jag tackat ja. Mest pga tiderna men också för att jag insåg att jag kände mig så omotiverad inför jobbet. Därför ringde jag nu i förmiddags och sa som det var. Hon blev inte glad kan jag säga.
Trots det sa jag att jag fortfarande var intresserad om det skulle dyka upp nåt med fler timmar och dagtid.
Tror ni hon kommer ringa??
Förmodligen inte va...

Så nu är jag tillbaka på ruta ett igen. Har skickat iväg en ansökan nu och ska idag eller imorgon skicka iväg en till som verkar intressant.
Jag kom på mig själv idag med att tycka det var kul att skriva och skicka jobbansökningar. En grundmall som man ändrar och lägger till inför varje nytt jobb beroende på vad de söker, och så skriver man ett fint litet meddelande till dem och skickar iväg. Enkelt.
Synd bara att man inte tjänar pengar på det...

Jaja, det ordnar sig väl på nåt sätt. Några av er tycker väl att jag är dum i huvudet som tackade nej till ett jobb, och på det sättet dessutom. Ska jag erkänna så tycker jag själv att det var ganska dumt gjort, men inombords känns det mycket bättre nu än vad det gjorde tidigare.

PussKram

Kommentarer
Postat av: wenke

hejhej!

har du ringt städjobbet ännu? hon sa att de behövde folk i alla fall, vet dock inte hur mycke eller så.. men hon e trevlig ELsa..

Hoppas du har de bra där hemma!

kram

2008-08-27 @ 23:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback