Drömtydare

Jag måste ha drömt inatt att jag var bra på att spela gitarr. När jag satte mig vid datorn i morse fick jag syn på vår gitarr som stod lutad mot väggen. En underlig känsla kom över mig, att jag blivit het på gitarr. Värt att göra ett försök tänkte jag och provspelade litegrann. Men nej, det var verkligen en dröm. Det var precis lika stelt och omusikaliskt som alla de andra gångerna jag försökt. Det går helt enkelt inte. Det blir aldrig du och jag, gitarren...

Vad ska jag göra idag då??
Packa är väl det som står överst på listan. Jag och Matilda ska bo hos Elin inatt så att vi kan åka gemensamt till båten imorrnbitti.
Sen måste jag maila (jag undviker att ringa in i det sista för att undvika onödiga pinsamheter) den där au-pair organisationen också. Det funkar verkligen inte med den där intervjun.
Ska bli spännande att läsa svaret.

Hej Isabelle

Eftersom du inte kan resa iväg som au-pair pga. din arbetslöshet har jag nu tagit mig friheten och skaffat dig ett jobb. Du kan börja imorgon klockan 11.00. Din arbetsledare Sven-inge kommer hjälpa dig på plats.
En preliminär intervju är nu inbokad för dej den 1 september klockan 10.00.
Tveka inte att ringa eller maila vid frågor, vi hjälper dig gärna.

Nåt i den stilen förvånar mig inte om jag får till svar. Men allvarligt, jag har nog aldrig varit med om så påträngande människor förut. Min enda tanke var VERKLIGEN att jag bara skulle få några broschyrer hemskickade. Jag har verkligen inte RÅD att åka som det ser ut nu, och är därför inte i behov av någon intervju som dessutom kommer kosta pengar.
Ja, det ska bli spännande att läsa deras svar.
Ska ta och maila dem nu på en gång.

Får se om det blir nåt mer skrivande innan jag åker. om inte så är jag väl tillbaka på lördag eller söndag.

Ha det bra!

PussKram


Kommentarer
Postat av: elin

hahahahahahahaha, vi sitter och lyxar oss med en data på vandrarhemsrummet, men hallå, det här borde heta hotell. Världens bästa läge! Musikalen var great, som matton brukar säga, hon duschar nu, du sitter bredvid, hahha, trodde du ja. jag är trött nu tror jag. haha.bajs. hejdå puss

2008-08-21 @ 23:22:41
Postat av: ewelina

Hahaha. Nej men allt är lugnt. Sven-Inge kan sina grejer.

2008-08-24 @ 18:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback