Tidsoptimist

Finns det nåt värre än när man måste stressa klart med ett skolarbete!?

Jag tror aldrig att jag under mina 12 år i skolan varit klar med ett skolarbete så tidigt att jag kunnat slappa kvällen innan inlämningsdagen, och kanske till och med lämnat in det flera dagar tidigare än inlämningsdatumet. Aldrig att det har hänt.

Ute i sista minuten varje gång. Många kvällar man brutit ihop inför mamma och beklagat sig om hur hemska lärarna är som ger oss så jobbiga och svåra uppgifter. Har tappat räkningen över hur många gånger mina föräldrar hjälpt mig leta fakta, tårkat tårar, kommit med förslag, till och med skrivit några rader ibland, kvällen innan arbetet ska lämnas in.

varför lär man sig aldrig??
Nu har man snart gått tolv år i skolan och ändå blir man aldrig bättre på det.

Just nu är det projektarbetet som upptar all tid. Nästa fredag ska det lämnas in, i färdig form. Det är 10 dagar dit. T I O. Vi har nyss börjat med vårt häfte vi ska göra. En månad skulle vara lagom att arbeta med det för att få ett bra resultat och stressfria dagar.
Men jag och Elin tycker det skulle bli alldeles för enkelt, vi vill ha lite utmaning, så vi har helt enkelt väntat fram till nu.. hmm..

Vi har fått en ny uppgift i svenska C nu också. Det är en bok på ca 250-300 sidor som vi ska läsa och sen göra en textanalys av. Vi har en hel månad på oss.
 En HEL månad. Om jag börjar läsa nu så lär jag vara klar låångt innan "en hel månad" är slut, men nånting säger mig att det aldrig kommer hända.


Nej, nu har det gått alldeles för mycket tid för att jag ska hinna sitta här och lata mig.

PussKram

Ps: jag slapp sjunga idag på den där förfärliga låten. Jag fick spela gitarr. Gitarren och jag har aldrig kommit överens men det var betydligt bättre än o sjunga iaf. d.s


Kommentarer
Postat av: Elin

Men du, vi ska klara det! Vi ska jobba på i veckan och hjälpas åt! :) Så ska vi unna oss roligt på tordagskväll med! :D

2008-04-08 @ 21:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback