Tandfeér och Treafest

Wow, hur ska jag börja?
Veckan börjar gå mot sitt slut. Det har varit ganska jobbiga dagar den här veckan av flera olika anledningar, och allt har verkligen segat sig fram.

Men gårdagskvällen vägde upp allt tungt och tråkigt som hänt. Först var jag i domkyrkan och sjöng med kören på en gudstjänst. Det var faktiskt ganska kul och mysigt. Ganska mycket folk, bra präst, underhållande körmedlemmar, bra sånggenomförande av oss, och ja det allt var BRA helt enkelt.
Roligast var det nog under förbönen:
prästen (läser förböner som församlingen själva skrivit): jag ber för att min dotter ska bli frisk..
Körmedlem (viskande till oss andra): oj, jag tappade visst en tand.
prästen: ...hon är endast tio år och jag ber nu för att hon snart ska vara frisk igen.
Elin  (viskandes till körmedlem): vart gjorde du av den (tanden)?
Körmedlem (viskandes): jag la den i fickan.

Ja så kan man kombinera sorgligt med roligt.

Efter gudstjänsten gick jag, Elin, och även Markus som var där med sina konfirmander, till ewelina på förfest. Där hade vi det roligt i riktig Sp3f-anda i några timmar, för förutom mej, elin, markus och ewelina så var även albin, simon, matilda F, och ylva där. Bara en massa klassisar alltså :-D
Sen begav vi oss till O'learys där vi bl.a träffade Daniel och Gabriel. Satt där ett tag för att sen gå vidare till hamnplan. På hamnplan träffade vi ännu flera klassisar; Åsa, Sahra, tvillingarna, och Gustav. En spontan klassfest typ.
Vi dansade natten lång och det var längesen jag hade så roligt! Jag älskar min klass!!
Tack, det behövdes för att väga upp den annars riktigt pissiga dagen.

Tack också till Maggan som lät oss vara lediga från dagens enda lektion. Vad skulle Sp3F göra utan sin Maggan??
Igår avslöjade hon för oss att hon ska hålla tal på studentmiddagen vi bjudit in henne på. Där kommer hon i sitt tal ta upp samtliga i klassen och säga några väl valda ord om var och en av oss. Vad kan det bli??

Det enda som egentligen var dåligt med gårdagskvällen var att jag missade fotbollsträningen. Hade det inte varit för kören hade jag kunnat gå på träningen, treafesten skulle jag hinna i vilket fall som helst. Nästa vecka krockar det flera ggr men nu har jag sagt ifrån. Jag är med på kören de timmar jag är fotbollsledig, men sen går jag när träningen börjar. Sådesså.
Nej, snart är körandet över och då jädrar ska jag träna som tusan! Ska inte missa ett enda träningstillfälle!
Det börjar ju dra ihop sig nu. Seriepremiärerna är snart ett faktum. Nästa helg (exakt en vecka imorrn) är det seriepremiär för div.2. Två veckor senare är det dags för div.4. Man vill ju va med och tampas om de bästa platserna och då gäller det att va med på träningarna också..


Idag ska jag städa mitt rum och träna fotboll. Och så ska jag baka nåt också tror jag. Vad vet jag inte ännu. Några förslag??

PussKram

Kommentarer
Postat av: Elin

jag är glad att du följde med på treafesten, du behövde mest av oss alla att få ha kul! :)
rings imorgon!

2008-04-12 @ 23:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback