Sa du rövförskjutning??

Jag gjorde nyss en sak som kunnat få väldigt pinsamma följder för mej och Elin.
Jag lyckades maila vårt ofärdiga projektarbete till klassmappen på tjelvar!
som tur var hittade jag en knapp där det stod "återta meddelande" som jag snabbt tryckte på, men huuu va jobbigt det kunde blivit.
Klantigt klantigt.

Har nog haft årets tråkigaste lektion idag. Det var morgonens astronomilektion som verkligen höll på att ta död på mej och Elin. Ewelina, den tredje i vår astronomi-trio var smart nog att skolka från veckans lektion, vilket jag nu i efterhand önskar att även jag hade gjort.
Hela lektionen gick åt till att sitta och lyssna på vår oerhört tråkiga och osäkra lärare. Varje gång han står där framme vid tavlan hittar man något man irriterar sig på hos honom, och idag var inget undantag. Han upprepade ständigt följande mening:
Jo, de är ju ganska mycke uträkningar här, o jag har ju sagt att det inte ska va så mycke matte så vi går inte nå närmare in på de.
Ironiskt nog innehöll dagens undervisning endast en massa formler och uträkningar av avstånd. Suck*
Det enda som roade mej denna lektion var ordet rödförskjutning. Det var också något som vår lärare ständigt upprepade idag, och varje gång lät det som att han sa rövsförskjutning. Det satt jag och Elin och fnittrade åt en god stund innan vi åter igen föll in i nån slags dvala.
Riktigt boring lektion alltså.

För den som är intresserad av hur det gick i matchen mot IFk igår kan jag meddela att det blev oavgjort, 1-1 (0-0).

Måste lite opassande ändå ta upp den hemska nyheten:
Engla har hittats död, och den misstänkte 42-åringen har erkänt mordet på både henne och på en annan kvinna. Det är så hemskt! Man har ändå hela tiden hoppats på att hon skulle återfinnas levande, och så får man höra det här. Jävla psykopat!
Usch.

Nej, nu måste jag försöka gra nåt vettigt. Kanske sätta mej ute i solen i det vackra vädret :-D
Eller skriva mer på projektarbetet :-(
Nej, solen vinner nog. Jag har faktiskt redan skrivit en massa på vårt projekt idag, plus att jag nästan låtit hela klassen läsa det också. Inte illa pinkat..

PussKram


Kommentarer
Postat av: Åsa

tihi, jag vill läsa!!

Postat av: Elin

Herregud, tänk om hela klassen hade fått det, haha, herregud! ;P

"Rövförskjutning" räddade lektionen en aning!

En tanke till Engla och hennes familj

2008-04-16 @ 22:38:20
Postat av: ewelina

öy jag hajade aldrig "rövförskjutningen". lät det som att han sa så, eller sa han det? och isåfall vad menas med det?!

Det med Engla är fruktansvärt. och det händer överallt, varje dag.

2008-04-16 @ 22:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback