Pump it up...

Sista inlägget på några dagar förmodligen.

Imorgon börjar lägenhetsboendet igen.
Det är absolut inget fel på lägenheten, tvärtom. Den är mysig, fräsch, och ligger väldigt bra till med nära till affär och skolan, men jag är inte lägenhetstypen helt enkelt.
Jag känner mig instängd. "Buren" som Åsa så fint kallar mitt stadsboende. Grannar på båda sidorna vägg i vägg, och en granne under mig. Det är såå nära. En granne över mig också och buren hade varit fullständig.
Plus att min trädgård/uteplats är en 2 kvadratmeter stor balkong, en piss i missisippi i jämförelse med trädgården och änget hemma i källunge.
Fast jag borde absolut inte klaga. Det är skönt att bo lite hemifrån emellanåt och få klara sig själv.
En dator och någon som kan tänka och packa åt mig så hade jag nog trivts otroligt bra egentligen.

Ikväll har jag spelat fotboll på RIKTIGT gräs. Det är så otroligt härligt första träningen för säsongen när man kliver ut på den blöta geggiga gräsmattan och börjar passa några bollar för att "känna in planen". Tungt som bara den däremot och träningsvärk i framförallt vaderna är nog att vänta imorgon, men åhh så värt det!

Imorrn är det ensemble i skolan. Vi ska börja med en ny låt. "Pump it up" av Elvis Costello.
Elvis Costello i all sin prakt men hans låtar är inte sångvänliga för tjejer. Jag kommer gå av på mitten om jag tvingas sjunga den här låten. Jag har att välja mellan att sjunga och att spela gitarr. Är det nåt jag inte kan så är det att spela gitarr. Kul lektion jag har att vänta...
http://www.youtube.com/watch?v=5fbhIzN9-p0
Cool låt men fan vad jag hatar den.

Sov gott kära bloggläsare!

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback