Premiärernas dag

Kvigkalv fortfarande på rymmen runt Visby

Kvigkalven som jagades under torsdagskvällen var fortfarande på rymmen sent i går kväll.
Efter att ha rusat runt på Kittelgatan och runt Linds växthus på Terra Nova hade hon på fredagen styrt kosan mot Langs väg.
Där härjade hon runt och hoppades som en gasell mellan villaträdgårdarna. Sedan drog hon över fotbollsplanen på P18 och var senast synlig i Vibble, enligt polisens noteringar.
Kvigkalven är svart och vit och ska enligt utsago vara svårfångad men rätt nyfiken. När en poliskonstapel lyste på henne med en ficklampa närmade hon sig men försvann sedan igen.
(GT)


Gotlands Tidningar

Gotlands lokaltidningar upphör aldrig att förbrylla. Den här notisen kan man läsa i GT idag.
Lägg extra märke till den fina liknelsen "..härjade hon runt och hoppade som en gasell bland villaträdgårdarna", och det oerhört gammalmodiga ordet poliskonstapel.

De hända grajar' på vår ö! Hohoho


Vilken hektisk vecka det varit, har knappt haft en lugn stund på fem dagar. Fotboll, kör rep. och en massa projektarbete är vad som upptagit all tid.
Gårdagen tog nog priset iaf. Klockan åtta åkte jag in till skolan och mötte upp Elin, sen satt vi vid datorn i bibblan från 8.00 till 15.40 då vi äntligen var klara med det sista i vårt projekt. Det har varit sjukt stressigt och jag har nog aldrig känt mig så uppjagad som igår. Elin blev nästan rädd för mej, och det brukar hon vanligen inte bli. Läskigt, vad skolarbeten kan göra med en.
Vi hann bli klara iaf. Vårt häfte blev färdigt och riktigt snyggt, och projektrapporten skrev vi ner på en timme. Rapporten blev väl kanske lite slarvigt gjord, men häftet är vi riktigt stolta över. Egentligen har vi gjort det på bara två dagar. Vi satt nämligen hela torsdag eftermiddag och jobbade på häftet också, innan hade vi egentligen bara planerat hur vi skulle lägga upp det. Hoppas det blir bra nu, vår lärare verkade gilla det vi gjort så förhoppningsvis blir det ett bra betyg.

Igårkväll fick man äntligen en lugn stund. Då var jag, Elin och Matilda i min lägenhet hela kvällen. Vi hade beställt pizza från sunes elefant, och köpt glass som vi åt framför några avsnitt av Frasier. En riktigt mysig kväll med mycket pratande och diskuterande men också en hel del sovande eftersom varken matilda eller elin kunde hålla ögonen öppna såfort vi satte igång tv:n. Dom och tv-tittande alltså.. :P
Elin åkte tidigt imorse för att åka till sin stuga och räfsa löv, så jag och matilda blev ensamma några timmar. De timmarna ägnade vi dels åt att se ännu mer Frasier, men också åt att bläddra bland alla lp-skivor jag har ståendes i lägenheten. Dom är inte mina och jag hade aldrig gått igenom dem förut, men blev positivt överraskad när jag märkte vad de var för "gamla godingar". Dessvärre var vi tvugna att åka efter en stund, så nästa "kväll" jag, elin och matilda har, ska vi ägna åt att lyssna igenom lp-skivor. Det har jag bestämt.

Idag är en stor dag för hela fotbollsgotland. Alla de lag som spelar i fastlandsserier har nämligen seriepremiär idag!
Tråkigt är att alla utom P18 har bortamatch så nån match fick man ju inte se, men desto mer nästa helg.
Vad jag vet så har FC Gute vunnit sin match, och Dalhem har också vunnit, men hur det gått för KIK/FG och P18 vet jag inte. Har letat nu på internet och försökt hitta en sida där dom visar resultaten, men det verkar hopplöst. Resultaten har inte kommit in än helt enkelt.
Fast mest bryr jag mig ju om Dalhem såklart och där vet jag ju resultatet redan. Dom vann mot Farsta med 6-1 (1-1), Skitbra! :D

Denna dag bjuder på ännu fler premiärer. Här hemma ska vi nämligen ha grillpremiär för året!
Finns det nåt bättre än  när man smakar den första grillade köttbiten för året, tillsammans med lite potatis och bearneisesås (stavning?). Ljuvligt!
Ännu bättre hade de vart med lite gotländsk färskpotatis också, men det får vänta några månader.

Imorrn är det dags för plastplockning igen. 9.00 på soptippen i Dalhem/Roma. Åter igen söker vi städhjälp, så har ni inget annat för er så kan ni väl komma ut till dalhem och hjälpa till på ett hörn..hmm..

PussKram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback