När kommer solen??

Fredag och helg igen.
Ingen skola på två dagar,
inga jobbtankar (förhoppningsvis) på två dagar,
inget pluggande på två dagar.
Det borde kunna bli en bra helg.

På fredagar har jag bara en lektion. Det är svenska C, och om ni läst förra inlägget så vet ni vad jag och Åsa pysslade med på den lektionen idag (varför vara seriös när man kan ha roligt liksom!). Lektionen slutar 9.10 vilket innebär att fredagarna ofta blir veckans roligaste dagar eftersom man är uppe tidigt och hinner uträtta mycket.
Denna fredag valde jag och Elin att tillbringa på stan. Wenkes bil skjutsade oss ner på stan, och det var inte wenke som körde utan det var ELIN. Hon var duktig tyckte jag.
Åter till shoppingdagen... Vi var på jakt efter lite småsaker till balen dvs. skor, smink, smycken, handskar, väskor och annat nädvändigt. Sen åt vi lunch med Matilda på ringduvan. Satt ute i solen, pratade och hade de riktigt mysigt i någon timma. Därefter tog Matilda bussen hem och jag och Elin forsatte vår shoppingtur på stan, efter att ha gjort ett snabbt besök på musikskolans toaletter..
När många timmar gått började våra fötter bli trötta så vi gick till glassbaren och köpte oss varsin glass och satte oss sen i almedalen. Där satt vi i några timmar och solade och pratade.
En riktig soft och mysig dag med frisk luft och mycket sol, härligt!

Sammanfattning av vår shopping dag:
Elin- rouge och ögonskuga till balen, balskor, en paj, och tre glasskulor.
Isabelle- En lasagne och tre glasskulor.

Nej, jag hittade inte några balskor, men det var inte direkt oväntat. Mina fötter är inte gjorda för smala, glittrande skor med meter höga klackar. Dom trivs i ett par sköna, plast/gummi flipflop på Coop för 50 spänn...
Äsch, ja ä' inte bitter. Vem var det som sparade mest pengar av mej o elin idag va??
Jo, JAG.

Ja, jag borde va på topp humör för min dag har faktiskt varit bättre än på länge, men arbetslöshet, jobbig svenska analys och ett mindre hjärtkrossande besked förstör mitt happy humör.. bajs bajs säger jag bara.

Fast som elin sagt till mej nu ett antal ggr, Det är bara nån som drar ut på spänningen. Snart vänder det..

Mm vi får hoppas på det.

Efter regnet kommer solen heter det ju...

Ha en bra helg nu och njut av varje lycklig sekund du har!

PussKram


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha ja Bello, du har rätt, du har faktiskt sparat mycket pengar idag medan jag bara går och slösar ;P men jag lovar dej, snart kommer du oxå bli av med en massa pengar när du hittar det du ska ha. :)
TACK igen för idag, göörmysig dag! :D

Och du, snart går solen upp..

2008-04-25 @ 21:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback