Jag är så j*vla TACKSAM

Nu är jag glad och nöjd.
Det har jag inte varit nu på några dagar.
Anledningarna är många, men främst är det ju ARBETSLÖSHET som skallat mitt humör. En fet dansk skalle, tjong bara. 

Igår var jag så förbannad när jag kom hem. Ute var det soligt och molnfritt, fåglar som kvittrade, en glad mormor som bjöd på spaghetti och köttfärsås, ett coopertest som jag överlevde, ja livet borde varit tipptopp. Men det var det inte. Ville bara att solen skulle försvinna långt bort och att det istället skulle börja hällregna ner över den så jävla ljusa världen, fåglarna hade jag lust att skjuta ner för dom störde mitt pluggande och jobbsökande, och mormor var jag bara irriterad på för att hon kom och störde. Jag är så TACKSAM, verkligen.
Ja, men ni får faktiskt medge att det känns ganska förjävligt att allt omkring en ska va så lyckligt och bra när man har mycket att plugga och känner sig stressad.
 
Förutom att jag satt vid datorn i flera timmar igår och i ren panik försökte tvinga ner meningar som "mina bra egenskaper är..", "jag passar till detta jobb därför att...", bla bla bla, så skulle jag även plugga inför naturkunskapsprovet vi hade idag.
Allting löste sig tillslut, nästan iaf. Gick till lektionen idag och gjorde provet som handlade om miljö, skrev ihop de sista ansökningarna idag (ska snart skicka dem, först ska mamma läsa bara), och nu fattas bara att jag FÅR nåt av de JOBB jag SÖKT också. Annars kommer jag att förevigt leva i hopplöshetens land.

Nu ska jag snart på träning.
Imorrn är det bara en timmes lektion. Sen ska jag, Elin och Matilda (tror jag) ha en heldag på stan. Planerna är att hitta "balprylar" och göra årets första besök vid glassbaren. En toppendag!
Så nu har jag lite roligheter att se framemot iaf.

Förresten, en till sak att vara lagom glad över. För första gången på länge är det inte en så kallad modeblogg som ligger högst upp på "mest aktiva" listan på blogg.se, utan det är denna blogg:
http://kickans.blogg.se/ . En kvinnlig norrländsk brandman, coooolt!
Det finns fortfarande hopp för bloggvärlden.

PussKram

Kommentarer
Postat av: Elin

Bello, du vet att jag hoppas innerligt att du får ett positivt svar på någon av dina ansökningar. Jag tror att du slutligen får ett bra jobb, det är bara någon som vill dra ut på spänningen..
Snart lägger du dem på lådan och imorgon får vi hoppas på soligt väder och ha en bra dag på stan.

2008-04-24 @ 19:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback