Idag har jag lärt mig att Kneippyn stavas Kneippbyn

Idag har nog varit den bästa dagen på länge. Toppenväder, inga lektioner, mys i almedalen, två anställningsintervjuer inbokade (Yes, kneippbyn ringde i eftermiddags efter att jag skickat ansökan i morse (!), o i förmiddags ringde ISS), glass i glassbaren, och promenad på strandpromenaden. Perfect!

Nästan så man får tacka Gunnar (musikläraren) nu i efterhand, men i förmiddags var vi inte speciellt glada på honom. Vår lektion skulle börja 11.15. 11.05 får vi reda på att alla musiklektioner denna tisdag är inställda, vilket betyder att vi inte har EN ENDA LEKTION. Så där står jag, Elin, och Wenke och vet inte riktigt vad vi ska göra. Efter lite övervägande så beslutar vi oss för att åka till pastavagnen och köpa lunch. Den åker vi ner och äter i den varma och soliga almedalen, och blir även kvar där i tre timmar. Att det kan vara så himla skönt att inte göra nånting! Vi bara låg där i skuggan från träden, pratade, spanade, skrattade, och hade det allmänt trevligt. Ännu roligare blev det när dom ringde från kneippbyn förstås. Tillslut blev vi så glassugna att vi gick till glassbaren. Sen satte vi oss i hamnen, men efter ett tag blev det så varmt att vi fick gå vidare. Det blev en liten promenix på strandpromenaden där vi bl.a träffade en f.d lagkompis och hennes lilla bebis. 
Efter promenaden var vår softdag över. Wenke åkte hem, jag och elin drog till lägenheten en snabbis för att sen dra vidare på kör. 

En TOPPEN dag utan dess like. Svenska boken (som ska va färdigläst och färdiganalyserad till på måndag) slängde vi åt h-vete, och andra tråkproblem var BORTGLÖMDA!

Tjohoo, tjohoo va glad man kan bli ibland. Det enda man behöver är riktigt goda vänner. 
Det enda som saknades idag var Matilda och ett par solbrillor, annars var det tipptopp.

Nu ska jag duscha för jag är äcklig efter fotbollsträningen.. Börjar tro att jag är allergisk mot gräs då det kliar så hemskt på mina beeen!

PussKram  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback