Ibland..

Ibland gillar jag min astronomilärare. Som idag, när han väljer att ställa in astronomilektionen för att vara hemma och ta hand om sina sjuka barn, då gillar jag honom.

Ibland är mina kära vänner lite konstiga. Som idag. Elin smsade förut efter att Matilda fått reda på att det finns en ledig tjänst som kyrkvaktmästare i östergarn. Den tjänsten tycker dessa knäppisar att jag borde söka. Kyrkvaktmästare, i ÖSTERGARN. Vart får dom allt ifrån??

Ibland skolkar jag. Som idag. Onödigt att åka in till skolan bara för att ha en timmes naturkunskap mellan 11.30 och 12.30. Då gör jag mer nytta här hemma..hmm..

Ibland går det bra för Dalhem IF:s damer. Som de två senaste helgerna. Förra helgen var det seriepremiär, då blev det vinst med 6-1. Denna helg var det HEMMApremiär och vinst igen! 1-0 denna gång. tjohoo!

Ibland gillar jag mina syskon. Som igårkväll. Dom muntrade upp mig genom att va sådär flummiga som bara dom kan va ibland.
Ibland hatar (milt) jag dom också, men det behöver vi ju inte ta upp nu..

Ibland är mina tränare jobbiga. Som idag. När dom nu skickar sms och har ändrat morgondagens träning som blir en timme tidigare och ute i gothem istället för i stan. Hur ska jag nu hinna med både kör och träning??

Ibland kommer stunder då humöret svänger ofta, humörsvängningar. Som den senaste veckan. Det har varit dystra dagar ett tag pg.a av jobb b.la. men just nu känner jag mig ganska glad ändå. Jag orkar inte oroa mig för en massa saker. Det tar för mycket energi. Bättre att leva i nuet och hoppas på det bästa.

Ibland är jag så himla glad över vilka underbara vänner jag har. Som i lördags. Då var jag hos Elin på grillmiddag. Förutom vi två så var det också Wenke och Annika. Vi åt grillad lax ute på terassen med stora filtar omkring oss (det var kaaallt). Till efterrätt åt vi glass, jordgubbar och chokladsås. Åt tills vi var proppmätta. Skrattade i massor, hickade en hel del (!), spelade sällskapsspel, och hade det allmänt mysigt. En PERFEKT lördagskväll som jag hoppas vi kan göra om! Det enda som saknades var en stycken Matilda som var upptagen på annat håll.

Ibland kommer stunden då man måste avsluta ett blogginlägg. Som nu.

PussKram

Kommentarer
Postat av: Elafela

Nåå du är så söt! Det var verkligen en riktigt riktigt bästkväll, som annika sa igår i telefon " åhh var roooligt jag hde igår" Det blir flera grill, på valborg!! :D
Josefin G sa till mig idag att hon tjuvkikade på oss i lördags, hon och markus funderade på att de skulle komma och smaka av vinet. då sa jag att det var helt alkoholfritt. Då undrade hon hur vi kunde skratta SÅ MYCKET...hahha...

kyrkvaktmästare är ju asbra!!

Rings ikväll!

2008-04-28 @ 17:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback