George Harrison är yngst i Beatles

image147

Här har ni resultatet av Dalhem IF damers städdag på Dalhem/Roma soptipp.
Tre timmar och 45 minuter tog vår plastplockning idag. Rekordsnabbt!
Idag var vi faktiskt nästan hela laget som plockade plast, vilket gjorde att det inte tog fullt lika lång tid som det annars tagit de två andra gångerna vi varit där. Dock var det inte roligare för det. Riktigt skitjobb.

Den här söndagen hann bli ganska händelserik trots plastplockandet.
När jag kom hem från soptippen var min farbror och farfar på besök. Mamma och pappas sovrum renoveras och den billigaste bygghjälpen är förstås släktingarna. Farbror hade med sig min kusin Klara. Henne fick vi vara barnvakt åt och det var ganska kul. Det krävs ganska mycket för att få en tre åring intresserad har jag märkt men idag tyckte jag att jag lyckades ganska bra. Vi bakade blåbärs- och hallonpaj och det tyckte hon var väldigt roligt.
Sen cyklade jag ner till Carro och träffade hennes söta vovve som jag inte sett förut (trots att dom haft henne sen november). Jag, Carro och hennes syster åkte in till stan och mötte upp carros pojkvän och hans kompis, för att spela lite laserdome. Vi delade in oss i två lag, tjejerna mot killarna. En fotbollsspelare och två hästtjejer mot två datakrigsspelande killar gjorde att tjejlaget blev rejält utklassade. Att det alltid ska va killar som vinner när man gör sånt här. Typiskt. Fast vi hade kul ändå, och vinna är ju inte allt!

Har nu suttit inne på helagotland.se och febrilt letat efter fler nyheter ang. den lilla kalven som är på vift i stan, men inget nytt har skrivits. Berättade för mamma att dom tänker skjuta den stackars lilla kvigkalven, och väntade mej att få ett medhåll om att det absolut inte får hända, men vad säger då den jädra tanten!?!?
-
Jamen det är väl klart. Den kalven kommer aldrig mer kunna vara fastbunden eller gå i hagar, för såna är kalvar. Om dom har varit ute på vift en gång så kommer dom aldrig mer vilja stå inhägnade.
Jag vet att hon har rätt eftersom hon jobbat med kor, men det ändrar inte min åsikt om det hela.
Det är ju så synd om henne! och hon är ju säkert överlycklig där ute på vägarna.. Buhuuuu

Imorgon är det skola igen och jag vill inte det. Dels för att jag inte får vara ledig och ta det lugnt, dels för att jag vill att tiden ska stå still och att skoltiden aldrig ska ta slut. Det är så himla lite tid kvar nu i skolan, och jag hinner inte med att göra allt som jag vill innan dess! Vill umgås med klassen så mycket det bara går och njuta av att traska runt i skolkorridorerna, men som det ser ut nu så hinner jag inte umgås för det är så många läxor nu helt plötsligt, och traska runt i korridorerna känns bara jobbigt och påminner om allt pluggande man borde ta itu med. Då kan man lika bra vara ifrån skolan helt.
Aldrig kan det vara helt bra.
Inte har jag nåt jobb än heller vilket gör att jag snarast möjligt borde skriva iordning fler CV och skicka ut till alla företag jag bara kan komma på!

Oj, vilken snabb vändning detta inlägg tog. Från att börja med sopor och roligt laserdome till att handla om frihetsberövade kalvar och panikångest. Jo jisses...

Nåt man inte får missa ikväll är parlamentet på tv4 kl 20.30. Ikväll är både Björn Gustafsson och Johan Glans med, sveriges i särklass roligaste komiker enligt min mening. Det får man ju bara INTE missa!!

PussKram

Kommentarer
Postat av: Åsa

Haha!!!
Hilda va hos mig i lördags och berätta om hur glad hon va över att hon slapp åka till dalhem och plocka plast. xD Krall hälsade att de va såååå trevligt att ni kom å städade efter honom ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback