Framtidsplaner

Igår var jag på musikal. Den hemlighetsfulla trädgården som musikalkompaniet satt upp. Den var som förväntat skitbra!
Dom är så duktiga att man blir rörd. Alla är amatörskådespelande ungdomar som lagt ner hela sin kropp och själ i detta och uppträder som riktigt rutinerade och profesionella skådespelare. Helt fantastiskt!
Och Sofia (regissören) vilket arbete hon måste lägga ner på den här produktionen, helt fantastisk hon med.
Ja, jag var helt lyrisk när jag lämnade säve-området igår.
Ser redan framemot nästa års musikal, vad nu det kan bli!? :-D

Igårkväll var jag och firade min kusin som fyllde 15 år.
Pratade mycket med min kusins kompis och blev så inspirerad och imponerad av henne. Hon fyller 16 år i år och börjar alltså gymnasiet i höst. Hon har valt samhällsprogrammet där hon vill gå mediaprofilen för att senare kunna utbilda sig till journalist.
Hon har verkligen lagt upp sin framtidsbild och har så många drömmar. Hennes plan är att efter journalistutbildning flytta till Storbritannien, bosätta sig på landsbygden med några hästar, och därifrån arbeta som frilansande journalist. Det enda hon inte riktigt hade klart för sig var om hon skulle bo i Wales, Skottland, Irland eller England, men det är bagateller.
Det som imponerade så på mig var att hon hade sin framtid såpass klar för sig trots att hon bara är 16 år. En helt rimlig framtid dessutom. Det är mer än vad jag åstadkommit i mina framtidsdrömmar och jag är ändå tre år äldre.Lyxhustru är väl kanske ingen lyckad framtidsplan. Det får snarare gå under kategorin osannolika drömmar .
Nej, men alltså det här vad man vill göra i framtiden, det är så svårt!
Jag är en sån som tar ett steg i taget. Just nu letar jag sommarjobb. Min förhoppning är att jag får stanna kvar också efter sommaren så att jag slipper börja söka jobb sen i augusti/september och gå arbetslös hela hösten. Pengarna jag tjänar i sommar och i höst (förhoppningsvis) vill jag spendera på resor. Australien, England, USA, Grekland, Syd-amerika, det är så många ställen man vill åka till! Se sig om i världen helt enkelt.
Det är ungefär den plan jag har. Nångång ska jag väl börja plugga och utbilda mig till något fint och roligt yrke också, som jag sen kan försörja mig på, men vad? Det är just det som är problemet.
Förhoppningsvis stöter jag väl på något intressant och roligt jobb en vacker dag som väcker min uppmärksamhet.
Ja, och så ska man väl klämma in en familj och hus nånstans där också. Mellan resor och karriären kanske?? hmm..

Men, ett steg i taget.
1. Hitta ett sommarjobb.
2. framtiden

Jag hatar alla som har jobb. Ännu mera hatar jag dom som står och velar mellan två eller kanske tillochmed TRE jobb!
Buhubuhu, stackare som är så populär och eftertraktad.
Själv är man utstött ur samhället. Ingen vill ha mig!!
Fick mail från ett café jag sökt hos, för några dagar sen. Där stod det:

Hej!

Tack för din ansökan!

Tyvärr har vi redan tillsatt platsen.

Är det såhär min inkorg kommer att se ut nu hela april-maj??
Ve och fasa.

Nu ska jag surfa runt på arbetsförmedlingens fina sida. Är numera stammis där.

PussKram

Ps. ikväll spelar Dalhem U träningsmatch mot IFK Visby. Vi spelar på rävhagens konstgräs 18.00. Kom och titta! d.s


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag lider med dig.. Men då betyder det här att du hatar mig!! :O ajaj, Jag har iaf nog valt jobb till sommaren nu, och det blir attendo care så jag sviker hamnterminalen rätt rejält, vilket känns rätt surt. Men högre lön tackar man då inte nej till, vilket jag får på pjäsen =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback