Dansbandsnörd?

Nej, nån dansbandsnörd är jag definitivt inte, men jag har haft en låt på huvudet hela helgen och det visade sig att det var just en dansbandshit. Jag hörde den för några veckor sen i Så ska det låta då Robert Gustavsson och Åsa Fång sjöng den, och jag höll nästan på att börja gråta när jag hörde texten. Stackars lilla tanten som går där alldeles ensam hemma i sitt hus och väntar på att hennes barn ska besöka henne, men dom har aldrig tid att träffa henne!
Så sorgligt så man bara vill leta upp den stackars tanten kliva på i hennes lilla hus, prata med henne, och dricka lite av det kaffe hon kokat.
Dessvärre är det hemska Vikingarna med Slisker Sjögren i spetsen, som gjort låten. Jag hatar honom. HATAR hatar HATAR. 
Han är så smörig och sliskig att jag bara vill spola ner honom och hans perfekta tandrad i toaletten när jag hör hans slem-stämma. 
Här är klippet iaf:
http://www.youtube.com/watch?v=q4SnR4RsA6I
Robert Gustavssons värmländska är ju underbar också!

Dalhem IF:s TRÄNINGSLÄGER

Ja, då var vårt "komma tillsammans- läger" över då.
Berättade om vår första dag på lägret igår, i förra inlägget. Då var det träningsmatch mot tyresö, innebandy match, och musik quiz.

Dag 2 på vårt läger började klockan tio imorse med orientering.
Jag hamnade i The Dreamteam.. Laget bestod utav: Linn som inte hittar till domkyrkan, Annie som alltid var i det förlorande laget när vi orienterade i somras, Helena som fick bli upphämtad vid två tillfällen de höll på med orientering i skolan, den tredje gången fick hon orientera inne i gympasalen mellan några koner (denna historia är helt sann). Ja och så jag då som kom in en halvtimme efter resten av klassen när vi orienterade första gången och läraren som då nästan höll på att ringa polisen.
Kan säga att de andra lagen skrattade åt oss redan innan vi hunnit ut i spåret.

Vi skulle springa tre banor sammanlagt. Första rundan skulle jag och helena springa, andra rundan Annie och Linn, och tredje rundan allihopa.

Jag och Helena sprang då först, och såhär duktiga var vi på att orientera:
Helena tittar på kartan, pekar på en stig åt söder och säger:
- vi springer hitåt mot norr.
Jag blir lite fundersam och säger:
- Men Helena... Det där är väl söder, norr ligger ju hitåt.
Helena rycker på axlarna och svarar:
- Äsch skit samma, vi springer åt det här hållet ändå.

Ja såhär chansade vi oss fram i en kvart ungefär, sen sprang vi tillbaka efter att ha gått lite vilse i löparspåren..
Annie och Linn gick det nog ganska bra för ändå, men de hittade inte första kontrollen förräns efter 10 min så när de kom tillbaka hade två av de andra lagen redan kommit tillbaka från sin sista runda. Vår sista runda gick ändå riktigt bra! Vi knappade nog in flera minuter då. Det räckte dock inte så vi kom sist i den här grenen.

Efter duschning åkte vi till Hwitstjärna och åt mat. Sen var vi nere på Björns jobb och pratade om kommande säsong. Målsättning, lagkapten, kläder, ekonomi, och liknande diskuterades och efter det hade vi en ny tävling i vår mångkamp. Det var en tvärtomfrågesport där man får en ja- eller nej fråga, och det gäller att svara tvärtemot det riktiga svaret. Vårt lag kom sist även i denna gren...
Sen åkte vi till västerhejde där vi gjorde de sista grenarna. I den ena grenen tävlade ett lag i taget. Det var en tom rund burk som stod på en bänk, och den skulle flyttas från den bänken till en annan bänk med hjälp av ett ihopsatt gummiband med sex långa snören knutna i gummibandet. Alla i laget höll i ett eller två snören och när man spände dem så blev gummibandet större så att burken fick plats inuti. I den här grenen kom faktiskt mitt lag tvåa!

Sista grenen var nästan roligast. En bana som man springer och driver en boll (en handboll). Det hade vart ganska enkelt om det inte var för att man samtidigt skulle ha på sig stora snickarbyxor, en tjock vinterjacka, en motorsågshjälm, stora arbetshandskar, och gummistövlar i strl 46, plus att man skulle hålla i en bensindunk och nåt skogsverktyg. I denna skogshuggar-utstyrsel skulle man alltså springa. Vid banans slut väntade nästa lagmedlem som klädde på sig och sprang samma bana. Såhär höll man på tills samtliga i laget gjort det. Denna gren kom vi trea eller fyra i.

Vi förlorade mångkampen som ni kanske kan förstå. Men vi var glada ändå. Svårt att vara annat när man spelar i Dalhem IF. Vi har haft det så otroligt roligt den här helgen!
Om två veckor är det seriepremiär för div.2. Två veckor senare är det div.4 premiär.
Det drar ihop sig.. :-D


Min magsäck har utvidgats denna helg tror jag. Jag orkade äta upp en hel stor pizza ikväll! Det har nog aldrig hänt förut.
 Det har verkligen inte varit en nyttig helg. Mycket mat (fet mat) och lite träning.
Var inte på träningen i fredags, var inte med på matchen igår, och idag har vi egentligen inte gjort så mycket jobbiga grejer mer än orienteringen. Därför borde man kanske äta lite nyttigare, men jag kör tvärtom.Idag har det varit fläskfilé med potatisgratäng, choklad mousse med grädde, pizza, och när pizzan lagt sig till rätta i magen ska jag nog äta lite kladdkaka som lillasyster bakat.
Jag går mot fetmans härliga dagar...
Nej, nästa vecka ska jag träna alla dagar och inte äta minsta lilla godisbit (inte innan fredag iaf).
Alla vet hur det där kommer att sluta..

Nu ska jag se parlamentet!

PussKram

Kommentarer
Postat av: Elin

Det verkar som du har haft en rolig helg! :)
Ses imorgon då du får berätta mera. Kramis

2008-04-06 @ 21:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback