astronomihatare

Just nu har jag astronomi.
Egentligen..
Men jag sitter här hemma istället.
Skolkis.
Men alltså.. Jag har vart på alla astronomilektioner, vilket är jäkligt duktigt med tanke på vilken fantastiskt TRÅKIG lärare vi har.
Det är egentligen bara ett under att jag inte gjort det här tidigare. Han ska fan va glad att jag inte skolkar från alla hans sömngångar-lektioner.

Är på sånt topp-humör just nu, och har vart det hela morgonen.
Igårkväll strax innan jag skulle gå och lägga mig fick jag nån slags depressionsångest av nåt slag. Inget jobb, inte ens nån som ringt och velat ha en jobbintervju med mig, skitmycket i skolan med projektarbets inlämning nästa vecka, snart sista dag att anmäla sig till nån högskole-kurs, sjukt mycket kör, ännu mera fotboll, och en alldeles för matonyttig helg.
Idag har jag fortfarande inget jobb, ingen som ringt om intervju, fortfarrande lika mycket skolarbeten, en dag mindre till sista anmälningsdag till högskola, lika mycket kör, och lika mycket fotboll, som igår. Men idag känns det inte lika tungt.
Den här morgonen har allt bara känts så bra!
Gick upp tidigt och ringde de affärer jag sökt jobb hos ( anledningen till att jag skolkade idag, eftersom det är så krångligt o ringa när man är i lägenheten i stan), har gjort eld så jag ska kunna duscha innan jag åker till skolan, har ätit en god frukost med blåbärssmoothie, och har hunnit skriva en jobbansökan riktad till hotelljobb. Så mycket på så lite tid, fantastiskt.

Men nu börjar det bli bråttom. 11.30 börjar naturkunskapslektionen och så mycket ska jag inte skolka idag så att jag struntar i alla lektioner.
Snabbdusch sen bilen till skolan. Ikväll är det årets första träning på RIKTIGT gräs! Jippie, tjohoo!
Mer att se framemot den här veckan är treafesten på torsdag (den allra sista, för mig också den allra första), musikal på fredag, och fira kusin Viktoria som fyller moppe på lördag.

Nu är det bråttom.

PussKram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback