Tight schema.....

ÄNTLIGEN får jag lite tid att skriva blogg.
Vill egentligen få mer tid till o sitta här framför datorn o skriva blogg, läsa bloggar, skriva/svara på mail och ha det allmänt lugnt och skönt.
Men det är mycket o göra nuförtiden, nåt som iaf Elin, Matilda o Wenke får märka av, lessen om ja besvärar er genom att gå o gnälla hos er hela tiden, Jag har trots allt valt det här själv.
 Skola, fotboll, kör, körkort, födelsedagar; hela septembermånad kommer se ut såhär, och det är bara att bita ihop. När körkortet är avklarat kommer mycket bli enklare, när fotbollssäsongen är slut om några veckor blir det lite luft i schemat och snart är födelsedagsbarnen avfirade då inclusive mej själv.

I måndags fyllde jag år. Dagen gick svindlande fort o hann knappt börja innan den tog slut.
 Dagen började när familjen kom o sjöng kl 6. Fick presenter o frukost på sängen. Sen var det skola med Hälsopedagogik, svenska och matte C. Därefter hade jag velat åka hem o umgås me familjen resten av dagen/kvällen, men istället var det bara att bege sej till Gotlands trafikskola för två timmars körkorts-teori. Kl 6 slutade teorin men jag skulle träna då och hade sån tur att jag kunde bli hämtad vid bilskolan av min tränare tjugo i 6 och hann därmed både ha teori ( visserligen en lite kortare stund) och träna. På träningen var dom snälla och hurrade för mej och gulliga Micka gav mej jättefina blommor :-) 
 Klockan åtta var jag hemma. Åt med familjen som tålmodigt fick vänta medan släktingar och vänner ringde o gratulerade och sen fick jag duscha snabbt för min kära familj ville gå o lägga sej men skulle först äta tårta.
 Hela kvällen var så konstig. Jag fick aldrig sitta o bara njuta av födelsedagen, och på frågan om det känns annorlunda att vara 18 år nu? kan jag fortfarande inte svara annat än: nej allt känns likadant som när jag var 17..
 Men än kan det förändras :-)
 Imorrn ska jag ut på krogen för första gången som 18-åring ( nästförsta gången i hela mitt liv, första gången blev mindre lyckad). Elin ska ha 18-års fest som så smånigom ska avslutas på nån krog inne i Visby.

På lördag ska jag ha speciell 18-årsdag. I måndags gick allt så fort, så på lördag ska jag njuta.. På kvällen kommer släktingarna o då blir de mat o tårta o presenter o trevligt :-)


By The Way..... Nästa vecka ska jag ha HÅRD diet.. Inget sött som godis, kakor, läsk, glass, snacks, saft eller annat onyttigt ska få röra min mun!!

 Jag har misskött mej oerhört den senaste tiden o ja mår illa bara jag tänker på va jag proppat i mej. Det här bestämde jag mej för i lördagskvälls ( läs: Hittar inte på nån bra rubrik...) efter att ha ätit alldeles för mycket godis. Men eftersom det den här veckan firas födelsedagar (födelsedag=tårta=sött=onyttigt=DÅLIGT) både hos mej och hos Elin så fick jag skjuta upp det en vecka.. Istället blir det veckan då Wenke fyller år.. Men jag får väl offra mej om det av nån anledning skulle behövas ;P

Nu har jag inte mera tid o sitta här. Läx-böckerna kallar!

Ha de bra!

Pusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback