Nån som vill ha blå kalsonger?

Stormen har lagt sej.
 Veckan börjar närma sej sitt slut. Den som började riktigt jobbig och stressig övergick till att bli ett riktigt kanonveckoslut.
 Hela helgen har vart trevlig och rolig och lugn. Jag känner mig riktigt lugn o harmonisk o lycklig o glad o, ja de räcker där va!?
 i förra inlägget beklagade jag mej nåt enormt över allt, men idag kan jag bara skriva positiva saker. 

 I fredags fick jag känna på "vuxen-livet" (livet som börjar vid 18år) för första gången.
 Elin hade 18-årsfest hos sin kompis Jossan i stan, och jag var bjuden (yeeah) ;-D
Blev först bjuden på middag tillsammans me Jossan o Elins kompisar, sen kom några klasskompisar och skojade till det ytterligare lite, hade förfest där nån timme, sen tog vi taxi ner till O'Learys. Där var vi alltför länge och mina öron fick pinas utav DÅLIG musik. Men mitt sällskap av Elin, Matilda, Felix, Johan o även Jossan en liten stund gjorde att det var kul även där :-) Dessutom underhölls jag av bartendern där som stod o övade på o trixa me en flaska. Han hade stora problem me o hålla kvar flaskan i händerna o den flög i golvet otaliga gånger, o de tyckte ja var lite kul sådär ;P. O TILLSLUT fick vi då höra Gustav ( klasskompis) och hans band spela (väntade minst 1 1/2 timme) Inte min musiksmak men ändå...
 Sen gick vi till Hamnplan o höll till där en stund. Därefter skulle vi bege oss till Albin för lite efterfest, men alla var dödströtta så vi gick dit och gick sen hemåt me en gång.. Sov hos Jossan. Blev väl ca 5 timmar ungefär.
 Jag hade jättekul o har absolut inget o klaga på. Fick visa mitt leg. flera gånger :-D haha*
Men om ja absolut måste klaga på nåt så skulle de väl isåfall vara att förfesten tog slut så snabbt o att vi sen splittrades så hemskt allihopa. Fast det var ändå kul sen, så de kan ja inte heller riktigt klaga på.
 Hade nog den roligaste fredagen på länge, trots att jag skippade fotbollsträningen ;-P
Tack Elin! :-)

Igår hade jag min RIKTIGA FÖDELSEDAG.
 Fick ju inte njuta av 18-årsdagen i måndags eftersom jag hade så mycket annat då, men igårkväll var släkten på besök så jag kunde få fira av mej lite :-P
 Det var nog den roligaste födelsedagen på länge, för släktingar som annars inte brukar komma var här o va gäller presenterna hade jag inte väntat mej så mycket eftersom jag mest har önskat mej bidrag till körkortet, men jag fick en massa oväntade o roliga presenter :-)
 Lekte me kusinerna o såg svensson,svensson som börjat igen, nu en sådär 10 år senare.. o så såg vi Babbens talkshow.
Svensson svensson var bra, fast det är självklart inte lika bra som det var då för 10 år sen. Men det är inte särskilt många serier o filmer där uppföljaren är bättre än den första..
 Babben tyckte jag gjorde bra ifrån sej i sitt alldeles egna program. Det enda jag hade önskat var att hon kunde ha med några andra än töntarna Martin Stenmarck o "charlie klämma". Allan Svensson var bra men jag är smått allergisk mot den egotrippade Martin o vibratorn Shirley.
Sen sjöng mina 8-åriga kusiner en jättefin liten sång  för sina släktingar, som dom lärt sej på en kräftskiva dom vart på.
Den heter "kalsonger Blå" och här har jag tagit ut några verser från den:

Du ska få kalsonger blå
med fina nakenbilder på
om jag blott får söva
söva bakom röva.

Nej Å nej det får du ej
för du vill bara killa mig
killa mig på mitten
 med den långa....

Du ska få en hink med färg
att måla på ditt venusberg
om jag blott får söva
söva bakom röva.

Nej å nej det får du ej
för du vill bara killa mig
killa mig på baken
med den stora...

Du ska få en sidensärk
att hänga på ditt kisseverk
om jag blott får söva
söva bakom röva

Nej å nej det får du ej
för du vill bara killa mig
killa mig på buken
med den stora....

Jo jisses va ungar lär si ida'...

Idag var det åter match för Gothem. Hangvar B stod för motståndet.
Vi började jättedåligt! Vi spelade nervöst och slarvigt. Deras första mål kom tidigt i matchen, på en hörna då vi tappar markering TOTALT! Andra målet gör dom några minuter senare. Då på en frispark där vi tror dom gjort offside och släpper allt vad markering heter.
 Men sen kommer vi igen när Hilda gör Gothems första mål för dagen.
 Ett skitsnyggt skott långt utifrån på högerkanten som svävar in i mål. Nästa mål kommer några minuter senare. Har totalt glömt bort hur det gick till ,  men har för mej att Susanne gjorde det.
 I halvtid står det 2-2. I andra halvlek är vi alla överens om att göra en dubbelt så bra andra halvlek, och alla i laget skärper sig och höjer sig ett snäpp. Det visar sej att det räcker, för vi gör mål på första anfallet ( har ja för mej) och sen rullar det på. 
 Jag började matchen som ytterback, men i mitten av andra halvlek ungefär så får jag flytta upp till yttermittfältet. O då lyckas jag göra ett mål :-) Målet jag velat göra hela säsongen o som jag tränat så mycket på på träningarna hela året. Få komma själv med målvakten o lugnt placera bollen till höger om målvakten rätt in i mål. Ingen kraft, bara en enkel bredsida. Nice :-)
Matchen slöt 6-2 till oss.
 Nästa helg är det dags för årets sista seriematch. En seriefinal mot Hangvar A. För oss räcker det med oavgjort, men självklart vill vi ju vinna.
 En serieseger för oss innebär kval mot KIK/FG och P18, och vårt mål i Gothem i år är uppnått :-)

Ikväll har jag dessutom pluggat lite körkortsteori så nu ligger jag bara 2 läxor efter! jippie.

Ja jag har haft den bästa helgen på mycket länge!
Känner mig dessutom lite äldre nu faktiskt. Kan inte säga exakt vad det är, men NÅNTING är annorlunda...
Fast helt vuxen tänker jag aldrig bli. Jag har lovat mig själv att aldrig bli en såndär grå, tråkig gammal kärring som aldrig leker med sina barn o sen barnbarn o som bara klagar o gnäller om sånadära tråkiga vuxengrejer, aldrig släpper loss o låter barnasinnet få ta över... :-D

Imorrn börjar vardagens slit igen. Men glädjen jag samlat på mej i helgen, räcker nog de få skoldagar jag ska gå nästa vecka. Är ledig på torsdag som vanligt, men också på fredag är jag ledig, för då är det STUDIEDAG :-D

Imorrn börjar också min "svarta vecka". nu undrar ni antagligen vad svarta veckan är.
Men såhär är det: När man kör med "vit vecka" så håller man sej ifrån alkohol. När man har svarta veckan är det istället strängt godisförbjud som gäller. Inget Godis, läsk, kakor, bullar, tårtor, glass, snacks, saft eller annat sött får förekomma på hela veckan. Det kommer bli hårt, det kommer bli tufft, jag kommer bryta ihop många gånger, men jag ska FAAN klara det alltså!
 Är laddad till 1000!

Nu kör vi!

puss o gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback