Hittar inte på nån bra rubrik...

Jippie nu är det helg :-D
Sitter proppmätt på alldeles för mycket godis och lyssnar på konstig musik som pappa laddat ner. Just nu spelas Så länge skutan kan gå med Plura, Peter Lemarc, Totta Näslund, Per Persson, Magnus Johansson, Toni Holgersson och Ola Magnell i mina öron. Jag känner knappt igen hälften av namnen och man kan väl säga att det är en salig blandning av röster.. Den är inge bra, lyssna inte på den. En mycket konstig version av den så fina visan "så länge skutan kan gå".

Idag har jag haft en heldag på stan :-)
Började kl 8 i skolan som vanligt, o hade svenska. Sen gick jag ner på stan me Elin o Wenke för ja skulle kolla på lite kläder att önska mej i födelsedagspresent. Jag fyller ju 18 år på måndag, en påminelse för alla er som glömt ( jag själv t.ex ). Men vi var så sega innan vi kom in i klädaffärerna så när vi kl 11 var tvugna att gå tillbax till skolan för att ha religion var jag inte ens halvklar me mina ärenden, så då gjorde jag nåt lite busigt och nåt som jag förbjudit mej själv att göra detta läsår. Jag stannade kvar på stan och skolkade från religionen.. Inte ens en månad höll alltså detta löfte om icke-skolk.. Jag är värdelös på att hålla löften.
Men kläder hittade jag iaf :-) och ett par skor som var skitfina, men också skitdyra så det blir nog inget..
 Fick några timmar för mej själv på stan. Tyckte först att det var pest o pina att gå som nån  utböling alldeles ensam på stan, men efter ett tag kändes de faktiskt ganska avkopplande. Få gå runt i affärer o kolla på precis va jag vill och hur länge som helst utan att ha pressen på mej att skynda mej kolla klart för att resten av sällskapet vill gå vidare. Jag blev så modig att jag tillochmed gick och åt alldeles ensam på Max. Det jag tidigare har fruktat. Sitta alldeles ensam och utelämnad vid ett eget bord som en "jagäterensamförjagharingavännerochärenenstörigperson". Det gick bra, jag överlevde :-P

Så var jag på Studio Blå och fick mina ögonbryn plockade. Min mamma och syster har vart på mej jätte länge att jag ska gå till nån och få dom plockade o lite iordninggjorda. Tillslut beställde mamma en tid idag. Det var lite jobbigt. Man fick lägga sig på en sån där stol som man har hos tandläkarn, en såndär hiss-stol. sen riktade hon en stor lampa/förstoringsglas mot mitt ansikte och sen började hon plocka. Ooo de var inte det skönaste jag gjort i mitt liv nej.. Men vill man vara fin får man lida pin, som man säger ( nästan det första hon "plockarn" sa när jag kom in ) och fina blev dom ju, mina kära ögonbryn :-)

Sen gick jag till Obs eller som det numera heter coop forum (töntigt) . Där köpte jag kattmat till Bromza. Då kom mamma och hjälpte mej välja sort för vi har världens kräsnaste katt... Han äter endast paté, nån "bitar i sås eller gele" det duger icke...
 Sen tänkte vi även köpa godis till kvällen där, men då kom vi på att videomix har mycket godare och större sortiment av godis. Så då åkte vi dit. Det var meningen att vi BARA skulle köpa GODIS och UNDER 1 kilo.
Vi kom ut därifrån med 1,2 kg lösgodis och 10 VHS-filmer....
Anledningen till så många filmer var att dom hade utförsäljning av gamla hyrfilmer. 15 kr/st eller 10 st för 100 kr.
Dessa filmer köpte vi, för den som så nyfiket vill veta:
- The prefect catch (såg vi ikväll faktiskt!)
- The forgotten
- Miffo
- Hans och hennes
- Grabben i graven bredvid
- Änglarnas stad (eller nåt sånt ???)
- Message in a bottle- kärleksbrev
- Den galna jakten på ringen
- Showtime
- Ya ya flickarnas gudomliga hemligheter
Har ingen aning om dom är bra, men billigt var de :-D
Ja så det blev inte riktigt som planerat... Dessutom hade vi bestämt att vi skulle va hemma senast halv 4, vi kom hem strax efter 4.. suck* De där me o hålla löften är inte min o mammas starka sida har vi nu märkt..
Men jag övningskörde hem och fick backa ut från parkeringen vid videomix o så tog vi en tur i villaområdet där bakom, sen väntade ju två rondeller och hetsig eftermiddagstrafik, men de gick finemang :-)

 Dagen har varit jättebra och jag ångrar INTE att jag skolkade från religionen.. Hoppas inte Bernt läser detta nu bara :S hahahhahah

Nu ska jag nog snart sova tror jag!

Ha en trevlig helg!

puss o gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback