Facebook och hus till salu

Sitter här och försöker sätt mig in i fenomenet FACEBOOK..
 ALLA har facebook har jag förstått nu. Tillochmed han den där politikersnubben Rolf K Nilsson, har ju facebook!
När jag läste det i tidningen för några dagar sen tänkte jag att, antingen är facebook en sida för 50+, eller så är det bara så att ALLA har facebook!
 När jag sen tänkte efter och insåg att flera av dom jag känner som är i min egen ålder är medlemmar så fick jag väl ge mej och försöka bli lite "inne".
Så nu sitter jag här och försöker tyda vad som står. Allt ska ju jävlas genom att stå på engelska. Just nu ska jag försöka få in lite bilder så folk tycker man är trevlig som delar med sej av sina upplevelser (?) Addar nya vänner som en tok gör jag också, man vill ju inte verka enstörig, daaaa...
Kanske man ska försöka hitta några kändisar så man gör sej ännu populärare??

Mitt barndomshus är till salu!!!
 Såg annonsen i tidningen idag. Det fina röda trähuset i sanda, mitt första hus jag bodde i...
Fick värsta flashbacks av att se bilden. Gamla tanten Märtha som bodde i huset bredvid där jag och syster smet in en gång och sminkade oss med allt hennes smink, bonden "olsson" som hade sin gård mittemot vårt där jag så ofta stod och skrek på "oslon", det fina gröna badrummet.. Ja minnena är många...
Visserligen var jag bara 3-4 år när vi flytta därifrån, men iaf.. nånting minns man väl!

Igår var en rolig dag.
 Skolan gick snabbt. Prov på morgonen, 3 timmars håla och sen en  väldigt fnittrig och skojig religionslektion där alla var glada utom vår lärare Bööörnt. Han såg riktigt uppgiven ut flera gånger och sade om och om igen "va ni är jobbiga". Igår försökte han sej nämligen på psykologsnack, men inget biter på Sp3f! Vi flummade oss igenom hela den 75min långa lektionen..
Sen gick jag på stan me Elin och Sandra i några timmar. Vi gick på Märthas och åt svinigt god äppelpaj med vaniljsås. Innan dess hade vi vart me Åsa och Wenke på bÖgB som Åsa så fint kallar vårt överskottsbolag. När Elin och Sandra lämnade mej ensam kvar på stan halv 4, hade jag tröttnat på stadslivet, och Micka tänkte inte sluta förrän 5 så då gick jag till Mamma på svenskaspel där hon jobbar. Han knappt in o slå mej ner i deras sköna soffa förrän Micka ringde o glatt sa att hon fått sluta tidigare. De var bara att pallra sej iväg åt rustahållet. Mötte Micka vid reno typ, gick hem till hennes fasters hus och fick ta de lugnt några timmar.
 Sen gick vi ner till hamnen där vi mötte upp gothemgänget. Så var det då middag på packis nyöppnade ställe Joda. Åt nachostallrik och hade jättemysigt me laget :-)
Sen körde wenke hem mej i sin nya bil, så var jag inne hos mommo och firade hennes 65-årsdag resten av de timmar som återstod av fredagen.

Idag ska jag se årets sista seriematch för Dalhem i div.3. Deras sista match i division 3 någonsin! Fy faan va skönt att de säkrade div.2 platsen!!!

Nästa helg ska det partas me hela Dalhem/Gothem, då det nalkas avlsutningsfest! :-D

Ha en fortsatt underbar helg för det ska jag ha!

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback