Div. 2 Nästa!

God morgon kära läsare! (ni är cirka 3 st som läser)

Jag har den glada nyheten att berätta, Dalhem är nu klara för div 2. spel nästa år!
 Efter att vi/dom vann me 2-4 mot Haninge igår och P18 förlorade med 2-8 mot vendelsö är nu allt motstånd avhängt från Dalhems damer. Vilken lycka de blev igår på bussen när vi fått höra att P18 förlorat och att vi därmed hade vunnit serien! Nu återstår 3 matcher av vårt år i div.3 sen är det VILA och nya tag inför säsongen 2008 i DIV 2!
 Vet nu att nån av er som läser kanske sitter som frågetecken o läser detta, vadå alla matcher är inte spelade men ändå så står det klart att dalhem har vunnit serien?
Det har med poäng att göra kan jag säga. Är det nån som vill ha det mer detaljrikt så får man fråga mej isåfall..

Ja, matchen igår va ska man säga om den..?
 Har aldrig sett ett så kaxigt lag som Haninge förut. Riktigt fula i mun var dom och fula på plan också me armar i ryggen, efterslängar m.m...
 Därför var denna seger extra skön för Dalhem igår. Det finns inget som är så kul som att se ett kaxigt lag som tror sej kunna vinna matchen, förlora så snöpligt. Hahahaha*
 Jag som mest åkte med som supporter fick i sista stund klä om o hoppa in i laget. Men då som avbytare. Nåt spel blev det aldrig, vilket var en lättnad för mej och oss andra gothemare som var avbytare, för matchen var jätte jämn rakt igenom och att som orutinerad och ovan div.3 spelare komma in på planen under en match som denna är inget skoj alls. Minsta misstag kan få förödande konsekvenser just i en sån viktig match. Det där lät dramatsikt jag vet, men igår kändes allt dramatiskt under matchens gång..

Idag är det en viktig match för oss i Gothem. Jag har skrivit om det tidigare och orkar inte gå in på det nåt mera. Men kl 17.00 suderängen i Gothem, Gothem Goif - IFK Visby.

Jag vill nu avsluta detta inlägg med, GOD JUL!
Nä skoja bara.. Hade lite långtråkigt i fredagskvälls, idag längtar jag inte riktigt lika mycket efter julen. Men lite finare väder hade jag faktiskt inte haft nåt emot, skitväder är va de är!

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback