Värdelös dag!

Jaha, så hamnade man i skolan idag iallafall. Allt p.ga. dom där förbannade bussarna med sina så otroligt DÅLIGA busstider!
På den buss jag åker kan man välja två tider att åka in när man ska till skolan. Den ena är 07.15, då kommer man till skolan kl 8, annars kan man ta en buss som går 09.35, då är man i skolan ca 10.15. Någon annan buss finns inte att välja om man vill hinna gå  i skolan.
 " ställ bilen, ta bussen" eller nåt liknande, står det på en skylt i alla våra trevliga swebussar. Ja de är ju enkelt när det inte finns nån någorlunda tidsmässigt bra buss att ta. Till Hemse och till Fårösund går det bussar en gång i timmen. Aldrig att det skulle falla in att hända med min buss. Vi har ju BARA två mil till stan. Jamen, vi har det väl inte lättare att ta oss till skolan än vad dom i fårösund eller hemse har det, ja sålänge man inte har körkort vill säga. Det är ju inte så att jag vill ta cykeln till skolan direkt. Cykla fyra mil på en dag, nej tack.
Åter till idag då.. Det är nämligen såhär att jag har körlektion idag. 10.05 närmare bestämt. Hade bussen gått 10 min tidigare eller det hade funnits en buss vid 9-tiden, då hade jag hunnit! Nu tvnigades jag istället åka in med mamma imorse. Så så ligger det till... Bussj***vel


Ska spendera mina första två timmar här i bibblan med o plugga inför svenskaprovet del. 2 som vi har imorrn. Har vart otroligt lat som inte börjat än.. Sen kan jag ju alltid räkna lite matte eller plugga teori.
Kl 12.50 har jag körlektion nr.2. Vi bokade nämligen dubbellektioner, eftersom det är så svårt att få ihop skolschemat med de få tider som finns på den fullbokade bilskolan.. suck*

Och inte nog med att jag tvingades kliva upp kl halv 7 på min skollediga dag, jag missar dessutom Elins och Wenkes spelning med deras ensemble på SYO-mässan.. Kunde ni inte spelat igår!?

Vill ha körkort NU! Då hade jag kunnat ligga hemma och sova vid det här laget, och inte behövt ta mej till stan överhuvudtaget idag, men nu är det som de är.

Nej blä vilken VÄRDELÖS dag. Ikväll tänker jag iallafall sätta mej o se grey's anatomy, kanske lite Frasier uppå de.. Så de så!

pusspuss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback