Trea-dag

Idag vart de Trea-dag i skolan. Det betyder att gymnsieskolornas alla treor klär ut sig enligt ett tema (som för dagen var tecknat) Sen har de en egen liten hörna i caffis under skoldagen där de kan äta godis, lyssna på musik och mingla runt. På kvällen är det sen treafest, först på O'lerays och sen Hamnplan. Låter ju jätteskojsigt. Allt det skojsiga avstår jag ifrån denna gång ( ja, man är ju själv trea nu). Religionsprov och annat boring sätter stopp för det. Dessutom åker Elin och Wenke till USA resp. Frankrike, o de är dem jag skulle gå me isåfall. Matilda är ju förstås kvar här på ön men hon hade inte heller tänkt gå och då struntar jag också i det.
Jag hade nästan glömt bort att det var treadag tillochmed! När jag såg de som klätt ut sej tänkte jag bara "hmm, dålig klädstil" ( religionsprovet satte djupa spår i min hjärna) och sen traskade jag vidare, tills jag märkte att det var väldigt många som har dålig klädstil och kom på hur det hela låg till.

Religionsprovet avklarat iaf. Snacka om att plugga förgäves!
Jag hade läst igenom sidorna om buddhismen och hinduismen i läroboken, lärt mej de olika termerna och tyckte att jag därmed var fullärd. På provet var det sen fem frågor, varav tre handlade om att hitta samband och skillnader eller resonera eller analysera en text... Texterna som togs upp finns i en av våra läroböcker, men jag tyckte det var meningslöst att läsa i den eftersom jag inte fattar texternas innebörd. Så jag satt som ett stort frågetecken där i klassrummet och försökte svara genom att på nåt sätt få med det som jag FAKTISKT kan (vilket inte är särskilt mycket eftersom jag endast pluggade nån timme sent igårkväll). Vi får se vad resultatet blir sen.....

Var uppe i vår kyrka och repade sångerna jag ska sjunga där på söndag. Kantorn ringde i söndags och vi bestämde tid kl 15 idag. Jag fick i uppgift att ta med "alla" (vilket är noll eftersom jag inte sjungit solo i kyrkan förut) sångtexter jag har. Så i ren panik ringde jag min kära körledare och frågade om hon visste några bra sånger jag skulle kunna sjunga. Hon tog med sig några texter hon trodde skulle passa bra, till kör repet igår. Igårkväll fick jag alltså lära mej sångerna samtidigt som jag var tvungen att plugga religion. Idag hann jag träna lite och sångerna satt som en smäck. Sen upp till kyrkan o spela igenom dem med kantorn sen var det klart. Trodde inte det skulle gå så bra, men ibland överträffar jag mej själv. Ja sen återstår de ju o se om jag nu gör lika bra ifrån mej på söndag när det är dags på riktigt.

Nu lämnar Elin och Wenke mej för sina systrar i utlandet. Elin ska va borta i två hela långa veckor! vad ska jag göra fram tills dess???
Hoppas du får det jättekul Elin!

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback