Torsdag 4/10-2007

Just nu håller jordens bästa tv-program på på kanal 5, nämligen Grey's anatomy. Det är inne i några riktigt spännanade avsnitt nu som jag absolut inte vill missa. Då undrar ni kanske varför jag sitter här framför datorn då och inte vid tv:n. Det beror helt enkelt på att jag inte hann hem till början och vill inte missa nånting, därför spelar mamma in det så kan jag se hela avsnittet samtidigt en annan dag.. Så här sitter jag med Lars Winnerbäck på hög volym i lurarna, för att absolut inte höra nåt från tv:n.
 Otroligt TÖNTIGT, jag vet, men när det gäller grey's anatomy är jag omöjlig, that's it.

För övrigt har jag varit på SYO-mässan idag ( mässa där gymnasieelever försöker sälja in sitt program till de stackars förvirrade åttorna och niorna) för att spela med ensemblen. Vi spelade två låtar. "I say a little prayer for you", och "The look of love". Jag har då uppgiften att stå för sången tillsammans med Saranna. De cirka tio minuter (?) vi stod på scen, var nog de jobbigaste minuterna på länge. Jag hörde inte mej själv för fem öre och så skulle jag sjunga en stämma men det funkade ju absolut inte eftersom jag inte kunde höra stämman. Jag fick smått panik och hade lust att avbryta allt, men det kunde jag ju inte göra! Så där stod jag och trodde mej sjunga jätte falskt hela tiden nästan..
Efteråt var jag skitarg på mej själv och så missnöjd, egotrippad som jag då är så glömde jag resten av min grupp.. Alla i ensemblen var jätteduktiga och spelade precis så som vi kommit överens om, det lät så bra! Men det insåg jag inte förrän senare. Ensemblen kretsar ju inte runt mej för FAN! Om 6 av 7 st spelar bra måste man ändå var nöjd ju, för gruppens skull!
Nej skärpning där Isabelle...

Eftermiddagen har spenderats PÅ (rätt nu matilda?) hemse. Det var ju nämligen hemse torgdag, årets största dag för suderborna, större än självaste julafton!
Bussresan dit från stan var en ren mardröm! Satt alldeles för nära ett gäng "fjortisar" av nåt slag som pratade högljutt och lät hela bussen få veta vilka dom strulat med, vem dom smällt till på käften senast, hur många sugmärken dom hade osv. osv. och med mobiler spelandes alldeles för hög musik. Jag hade god lust att ta självmord där ett tag, eller iallafall hoppa av bussen! Snälla människor, väx upp, skaffa er ett liv för fan!
Ja iallafall så kom vi fram till hemse när det började plockas ihop, ungefär vid 4 tiden, men vi hann ändå med att köpa lite godis, biskvier (matilda) och Frasier (endast 59 kr för en hel säsong!). Sen höll jag och Elin på att missa bussen till stan, guu va vi sprang! Elin med sin förkylning och Matilda som oftast undviker allt där man måste anstränga sej, sprang för glatta livet. Hann precis.. Bussresan hem blev en trevligare historia än den till hemse..

Ikväll har det skrivits sång till avslutningsfesten med dalhem i helgen. Efter en timmes idétorka kom vi tillslut igång och fick ihop nåt... Resultatet?... Ja det visar sej på lördagkväll...

pusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback