Sweet Dreams

Skulle just till att börja skriva ett nytt inlägg när brandlarmet gick här på skolan. det var bara att motvilligt lämna datorn och värmen och ta sej ut på skolgården. det visade sig vara falskt alarm och sen slut med det.

Har håla nu fram till 11.15 då fortsätter musicerandet. I eftermiddag är det kör´. Då ska jag med nöje berätta för min körledare att det minsann gick bra att sjunga i kyrkan i söndags. det är nämligen så att den som var mest orolig för att jag inte skulle klara solot i kykan inte var jag, utan min kära körledare Gudrun. men nu ska hon allt få höra!

Har haft så konstiga drömmar dom två senaste nätterna. i nättras drömde jag att jag och familjen satt och åt jättegod mat tillsammans. Då häller Josse (mellansyster) cocacola på min tallrik så all mat förstördes och blev jätteäcklig. Då blev jag sur på henne och ville inte ha mer mat.
igårnatt handlade drömmen bl.a om sköldpaddor som förvandlades till kaniner som jag försökte fånga hemma på gården, sen var det nåt med skjutvapen i vår vedbod hemma på gården, och nån som jagade oss. 
Den natten vaknade jag flera gånger för jag hade katten uppe i sängen och han kunde inte besätmma sig hur han skulle ligga, och då vaknade jag till varje gång. Så sköldpaddorna m.m drömde jag första gången.
När jag somnade om nästa gång drömde jag att jag hade sagt till mina tränare att jag inte tänkte gå på träningen. Då kom dom hem till mej och var skitsura och skällde ut mej för att jag inte tänkte komma, och så försökte dom övertala mej att jag verkligen behövde den här träningen..
det är läskigt med drömmar. Dom kan kännas så verkliga när man precis vaknar upp, men när man sen tänker efter så är allt så otroligt overkligt!
Jag fattar inte hur dessa drömmar kan uppstå. Inte går jag ocg tänker på sköldpaddor och skjutvapen i vanliga fall. Tänk vilka mysitiska saker som försiggår uppe i hjärnan utan att vi vet om det... Läskigt..

Drömmen om tränarna kan däremot ha sin lilla förklaring.
jag har nämligen bara träning 1 gång/veckan nu och träningarna som är, dom är frivilliga, men tränarna har rekommenderat oss som ska med på cupen i växjö att vi går på de få träningar som är, så att vi inte tappar allt vi byggt upp under vären och hösten så att det sen går dåligt i växjö. Jag har inte haft en tanke på att änsålänge strunta i nån träning, men antagligen tycker min hjärna något annat. Inte för att jag tror Björn och Claes skulle komma hem till mej och tvinga mej med på träningarna, men i drömmarna överdrivs det ju endel..

Nej nu ska wenke få datorn några minuter, sen ska vi äta hoppas jag.
Fiskpanetter & stuvad spenat står det på matsedeln, blä blä blä..

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback