Kanelbullar och Singelolyckor

När jag kom hem från skolan idag och öppnade ytterdörren möttes jag av en ljuvlig doft av nybakade kanelbullar. Så nu sitter jag här med ett glas apelsinjuice och en rykande färsk kanelbulle som bara väntar på att få slinka ner i min tomma mage. Gillar när min mamma nån gång ibland får för sig att baka. Då gillar jag henne jättemycket, ja självklart gillar jag henne annars också, men extra mycket när hon bakat vrålgoda bullar :-D

Ja det där orienteringsprovet då... njaa de gick väl inte åt helvete förhoppningsvis, men det gick nog inte så bra heller. Innan provet fick jag höra att "åh provet var så lätt, det tog bara en kvart för mej" och "jamen de var simpla frågor" , tvivlar på att vi snackade om samma prov, för det var allt annat än simpelt och det tog säkert en halvtimme för mej, vilket är ganska lång tid eftersom det inte var så många frågor.
 Skitsamma, jag får försöka göra bra ifrån mej rent fysiskt istället då, det är ju det bästa med gympa: kan man inte göra bra ifrån sej teoretiskt har man chansen att göra bra ifrån sej fysiskt istället.
Ja gympa är ett ämne som passar alla, både skolbänksnördar och idrottsnördar!

Nu ska jag göra några dataprov. Var tidigare idag på trafikskolan och gjorde fas C, vilket inte gick bra. Två gånger gjorde jag det där jäkla provet och båda gångerna fick jag 62/70, och man måste ha 63, alltså var jag bara ett poäng ifrån att klara provet båda gångerna!
Frågorna är ju inte så direkt skitkul heller. En fråga var ungefär såhär:
 Hur många i procent av alla singelolyckor med dödsfall varje år har det varit där föraren varit alkoholpåverkad?
Hallå!? tror ni på allvar att jag lägger det på minnet när jag pluggar inför ett körkortsprov. Visst är det bra att veta att man inte ska dricka och köra bil, men att va tvungen att lägga såna siffror på minnet när man ska ta körkort kan väl ändå inte va så jäkla viktigt! Jag tycker det verkar mer vettigt och smart att plugga in trafikregler och skyltar, inte siffror över dödsfall.
Den hade passat in på en sån där "don't drink and drive" kampanj, men inte på ett körkortsprov. Så är iallafall min mening..

Nej nu ska jag gå och hämta en till kanelbulle innan jag slår mej ner framför ännu ett dataprov på fas C.

pusspuss

Ps. Förresten, mitt HÖSTLOV har börjat nu!!! :-D ingen mer skola förrän måndagen den 29 oktober. Det är långt dit! :-D d.s

Kommentarer
Postat av: Elin

Fan vad skont for er att ni fick sluta redan nu, ett plus for mej me for da missar jag inte sa mycket. Men jag tycker nog allt synd om Matilda som maste sta ut med Bernt i tre dagar. Men ena dagen ar iaf over for er nu.
Kanelbullar, mums, halsa din mamma att hon maste spara en bulle till mej nar jag kommer hem. Thii!
Okej sa provet var inte allt for svart?
Det gick nog bra, det gar alltid bra for dej nar du tycker det bara gick okej.
Ar det inte ditt favvoprogramm ikvall, jag ska kolla upp nar det gar har.
Puss pa dej

2007-10-17 @ 17:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback