Hem hem, ljuva hem...

Så vart de fredag då. Skoldagen var faktiskt oväntat bra :-)
Varken Matilda, Elin eller Wenke var ju i skolan och jag visste inte vad jag skulle göra. Men Åsa räddade min dag och vi hade de riktigt trevligt.
Dagen började med svenska där vi pratade om bilder och såg film. Sen gick jag och Åsa till trafikskolan där jag gjorde dataprov, samtidigt satt Åsa som redan har körkort bredvid och testade om hon fortfarande kunde alla frågor (de flesta kunde hon fortfarande) och så hjälpte hon mej att säga rätt alternativ på de frågor jag hade haft fel på. Efter det gick vi till matsalen och åt pannkakor, yamie*
Sen började religionen som faktiskt var intressant (!) för en gång skull. Vi började med att läsa om Yin och Yang och diskuterade det, sen hade vi diskussion om gatuvåldet i sverige och läste en artikel som stod i DN idag om ämnet. Hu, det är så hemskt! hur man oprovocerat kan gå fram till en oskyldig människa på gatan och helt hänsynslöst slå och sparka till han/hon blir medvetslös eller rent av avlider.
  Ja efter den lektionen var skoldagen slut och då gick jag och Åsa till H&M där vi köpte de efterlängtade "rally-handskarna" (Åsa köpte alltså).Kl två kom bussen och tog mej hem :-)

Just nu är Annika och hennes familj påväg till Turkiet. För exakt ett år sedan (12 oktober 2006) var min familj också påväg till Turkiet,då till Antalya i år är det Marmaris för hennes familj. För mej och min familj är det hemma som gäller. Ville gärna följa med och blev tillfrågad av Annika + familj, men ekonomin tryter. Hoppas på en resa nästa höst iaf..
  Känns riktigt surt att alla bara åker iväg på semester överallt. Elin är i USA, Wenke i Frankrike, Annika i Turkiet (snart, om två timmar ungefär) och så hörde jag nåt om att en klasskompis ska iväg till Kina snart..
Jamen kul för er då! Ni ska bara veta va ni missar här hemma. Regnet står som spön i backen, vinden sliter tag i träden och drar loss de gula orangea och röda bladen ner på marken. En promenad på en kilometer tar dubbelt så lång tid efter som det blåser så mycket att man knappt kommer framåt. Ja visst är det härligt med höst, och allt det missar ni som drar i väg till värmen i utlandet!! hahah
Ja ä' inte bitter!

Nu ska jag se idolröstningen.. Heja Daniel, Amanda och Kristoffer!
Bu för Sam!
Ja jag vet,  jag är en jävla tönt som följer idol..

Trevlig helg!

pusspuss

Kommentarer
Postat av: Mattón

Det är typiskt, jag missar alltid det roliga! Det där lät ju som en intressant dag. Du har helt rätt, vem behöver värme när man kan få extra motion? :/

2007-10-13 @ 14:45:18
Postat av: Emmapemma

håller med om att Sam ska ut ur idol! ja e oxå en tönt hihi* och du.. det stavas yummie =P kunde inte låta bli höhö*

2007-10-13 @ 18:16:49
Postat av: Elin

Det later som du har haft en mkt bra dag trots allt. Asa ar trevlig.

2007-10-14 @ 05:15:54
Postat av: Jag

Ja där missa du allt nåt Matilda ;P nej jag bara skoja, de va inget särskilt egentligen, men den var iaf inte så hemsk som jag trott :)
Hahah ja Emma vi kan bilda "tönt-klubb" med Idol som huvudämne :P Okej kanske stavas det så i din värld men på min blogg stavas det yamie! ;P
Ja elin jag hade en bra dag, fast jag tror du har det bättre! läser din blogg med spänning :D mm Åsa är trevlig
pusspuss på er alla tre!

2007-10-14 @ 15:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback