Framtidsdrömmar..

Idag började jag fundera på vad jag skulle vilja göra efter studenten och allt. Även mamma hjälpte mej att fundera, och oj va mycke vi kom på!
Jag vill b.la:
- resa till USA
- plugga i Uppsala eller nåt liknande
- bo på fastlandet (gärna Göteborg)
- resa på solsemester till Mauritius
- jobba i Norge (verkar vara väldigt populärt just nu)
- plugga lite olika kurser
- resa till Australien
- resa, resa, resa

Ja detta var bara lite av ideérna som kom upp. Har värsta planerna nu, men frågan är ju bara om dom kommer genomföras sen. Det är ju så himla enkelt att sitta hemma och säga att man vill resa jorden runt,  men att sen göra verklighet av det är inte riktigt lika enkelt. Jag tror inte ens hälften av det jag skrev ner nu kommer bli av, men hoppas och drömma kan man ju alltid :-)

Ja snart är min första höstlovsdag slut.
Dagen började med att jag tog bussen in till stan för att ha dubbel körlektion. Vi tränade b.la.  placering vid enkelriktat, kurvteknik, tvärbromsningar, och olika vändningar.
Jag gillar körlektionerna, speciellt nu sen jag har börjat ha dubbellektioner, för man hinner mycket mer då och det känns som att man går framåt så mycket mera efter varje gång. Fast idag var det liite jobbit ändå. Höll nämligen på att bli galen på bilens jäkla gaspedal, för så fort man rörde den så knakade det, och idag blev det då extra jobbigt eftersom vi tränade kurvteknik där man använder gasen väldigt mycket, just att sänka farten när man närmar sej kurvan, sen gasa på igen och efter en stund släppa gasen igen för en ny kurva. Så det var lite irriterande. Förhoppningsvis slipper jag den bilen nästa vecka. Hade nämligen en annan bil än den jag brukar ha som var på serviece. Ja den bilen jag körde idag skulle allt behöva lite service..    
Sen var jag och åt mat på ringduvan med Katja, och då stötte vi även på Wenke som följde med oss.  Ville träffa Katja en sista gång nu innan hon åker hem till Tyskland igen på Söndag. Trevligt som bara den var det och vi fick prata av oss ordentligt :-)
Så tråkigt att hon redan ska åka hem! har inte hunnit träffa henne så mycket och nu lär det dröja innan vi ses igen. Påsklovet blir nästa gång verkar det som..

Imorrn ser jag framemot att bara slappa och ta det lugnt. Möjligen göra lite dataprov. Det börjar närma sej nu. Min körlärare tyckte att jag skulle göra ett till dataprov och klara det, sen kunde jag boka tid till uppskrivning! :-O
Så vi får väl se hur det blir :-)

Tänk, Elin har redan varit i USA en vecka redan nästan. Tiden går fort. Hoppas du har det kul där borta Elin. Eller det vet jag att du har! ;-)

ha de bra!

pusspuss


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag är så avis att du går så mkt framåt med din körning, och det är jättebra, för då vet jag vem jag ska ringa när jag vill ha skjuts. ;P
Ja tack jag har det jättebra här i USA, känns konstigt att säga det, jag fattar inte att jag är så långt hemifrån fortfarande.

Åhh ge en stor kram till Katja från mig innan hon åker, fast du kanske inte kommer träffa henne mera?

2007-10-20 @ 04:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback