Flöjtisten

Lördag. Vad är att vänta?

Ja dagen ska jag spendera på mitt rum med en dammtrasa i handen och Magnus Uggla på hög volym i stereon. Har ni nånsin prövat att lyssna på Uggla när ni städar? Funkar asbra!
Tänk er lite "pom pom" eller "värsta grymma tjejen", man fullkomligt flyger fram i rummet och städningen är klar på 5min (nästan iaf). Så det är vad jag ska ägna mej åt idag.

Ikväll är det den efterlängtade avslutningsfesten med Dalhem. Har nu fått reda på att alla sponsorer är inbjudna också, vilket gör att gothems lilla uppträdande vi ska ha inte känns så lockande längre... Pinsamt o stå där o sjunga för helt okänt folk som inte alls fattar vad det är texten handlar om.. Jaja, det blir nog bra.
Har lite problem med klädval bara. Jossan kom o fråga mej i skolan igår om jag bestämt mej än för vad jag ska ha för kläder ikväll. Innan igår hade jag inte haft en tanke på det och det sa jag också till Jossan, men när jag kom hem började jag fundera på det. Jag vill ju va lite uppklädd, men inte för mycket uppklädd. förstår ni?
Jag hade tänkt ha en tunika som jag fick i årsdagspresent men det känns som att det blir lite väl mycket, fast jag vet inte, det kanske inte alls är för mycket.. Ja detta går jag och funderar på idag...

Vet ni vad jag gjorde imorse?
Jag spelade blockflöjt!
För er som inte vet så hade jag en mycket kort karriär som flöjtist när jag var 9-11 år. När jag slöt hamnade den i garderoben där den sen fått legat i stort sett hela tiden sen dess, men så i morse när jag gick in i garderoben för o ta fram kläder så ramlade den ner framför fötterna på mej, bara sådär helt plötsligt. Jag såg det som ett tecken på att jag skulle plocka ur den ur sitt fodral och spela lite. Det gjorde jag också, och jädrarimej det satt fortfarande i fingrarna. Hittade alla toner och lyckades spela klassikerna:  "spanien" och "köp varm korv". Funderar på att plocka ihop tvärflöjten nu och sätta några toner (har ju som projektarbete i år att lära oss spela tvärflöjt), men jag får se....

Förresten.. Prövade min nya film med Frasier igår. Som jag tidigare berättat så köpte jag en hel säsong på hemsetorgdag i onsdags för endast 59kr (brukar annars kosta ca 200 spänn, eller som ny 500). Jag tyckte det lät lite för bra för att vara sant, men med ett så billigt pris tyckte jag det var värt att köpa. Det visade sig att det faktiskt var för bra för att vara sant. Den funkar nämligen inte på varken min Dvd eller familjens Dvd, men som tur var funkar den på datorn iaf! men hur ofta har man lust att sitta framför datorn och se film??

Nej måste komma igång med städningen nu! 

Trevlig helg gott folk!

pusspuss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback