Äppelätande kossor

Nu blir jag riktigt deprimerad.. Jag hade skrivit värsta inlägget och denna jävla skitburk hakar sej precis när jag ska spara och publicera. Denna jäkla teknik!

Måndag nu då och skolan har börjat igen. Suprise!? Nej inte direkt va..
Måndagar är för mej den absolut jobbigaste dagen av alla veckodagar. I skolan börjar det med hälsopedagogik från 8.00-10.45, därefter är det lunchrast 45 min. 11.30 börjar svenskan och slutar igen vid 12.30. Då har vi rast 15 min och sen är det Matte C mellan 12.45 och 15.15 (!). Sen får man äntligen åka hem. Men vilan blir inte långvarig för 18.00 börjar min fotbollsträning inne i stan. Ca 20.00 är jag hemma igen och ÄNTLIGEN kan denna jobbiga dag ta slut. Först lite nertrappning framför datorn innan jag tillslut får krypa ner i sängen och slå igen ögonen. Alla andra dagar i veckan är jag bortdskämd med någon håla eller så är skoldagen ganska kort, så man får vila lite mellan varven. Men på måndagar är det verkligen fullfart hela dagen lång. Det speedar på så fort så man blir ju helt slut... Tur det bara är måndag en gång i veckan...

Imorse när jag drog upp rullgardinen möttes jag av en märklig syn. Nedanför mitt fönster stod två kvigor och betade i trädgården. Och för alla som inte vet så kan jag upplysa om att vi vanligen inte har några kor i vår trädgård. Däremot går det en hel del kor i grannens hage som endast är ett staket ifrån vår trädgård. Detta staket hade gått sönder nånstans och dessa två kvigor hade då tagit sej friheten att klampa in på vår gård. Snabbt som ögat for jag ner till mamma som ännu låg och sov, och sa till henne att två kossor står i vår trädgård och äter upp våra äpplen. Inom loppet av 20 sekunder var hon uppe, påklädd och hade ringt grannen som äger korna. 10 minuter senare kom grannen och hans bror och de båda kvigorna kunde fösas in i hagen igen.
Ja så det blev en lite ovanlig morgon. Jag kände det på mej när jag vaknade denna morgon kommer bli annorlunda..

Nej nu är det dags att lämna datorn för denna gång.
 
Hoppas nu bara att datorn vill spara mitt inlägg och inte hakar upp sej igen..

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback