Varning: Jag bits!

Idag är en dålig dag. Jag är sur på allt och alla, har sovit dåligt inatt, genomlidit en för dagen jobbig  ensemblelektion där jag bara längtade tillbaka hem till den varma goa sängen. Som "pricken över i:et" eller "grädden på moset" kalla det va fan ni vill, så är wenke inte i skolan idag, vilket betyder att ännu en projektarbetstid försvinner, alltså ännu en övningstid för vårt tvärflöjtsspelande. Vi går ju aldrig framåt när dessa tider försvinner. I den här farten lär vi inte va klara till i vår när projektet ska avslutas.
Nej, riktigt grinig är jag idag.

Har dessutom upptäckt att jag börjar bli senil. 18 år och lika klar i minnet som en 100-åring. suck*
Bara för att ge några exempel:
1. "Hittar inte rätt ord". jag kunde inte komma på rätt ord och sa "valsvårigheter", ordet jag letade efter var "besltsångest". Jag skulle säga "övergiven", ordet jag sa blev "överbliven". så håller jag på dagligen.
2. glömmer saker på olämpliga platser. Har slarvat bort  en bok jag lånat från bibblan här i skolan. Förmodligen ligger den kvar på hotellet i växjö, förhoppningsvis har susanne den i sin väska..
3. Slarvar. Kom inpå maxi i helgen och kände att plånboken inte var med mej längre. Sprang i ren panik ut i bussen och fann den liggandes på golvet. Såna saker TAPPAR man bara INTE.
4. Säger fel namn, glömmer bort namn. Ibland är det som att vissa namn bara raderas från mitt minne. Jag kan stå och se på personen och veta att jag kan dennes namn, men just vad namnet är det kommer jag inte ihåg.
Tror jag håller på att drabbas av tidig alzheimers (stavning??). 

Dags att sätta igång med nåt av alla skolarbeten jag har nu då. Idag är det verkligen ingen pluggdag. Så kände jag att det inte var igår heller, men arbetena är många så det MÅSTE göras idag. 

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback