Svenska B

Är nu av med ännu en jobbig skoluppgift, nämligen nationella provet i Svenska B, som gick ut på att skriva en uppsats inom någon av de 9 olika alternativen som gavs,i fem timmar. Hur det gick?? hmm.. vill nog inte riktigt gå in på det. Det är ju såå typiskt. Så fort man ska skriva en sån här uppgift på tid så drabbas man plötsligt av både hjärnsläpp och skrivkramp. Konstigt är va de är..

Var klar med skrivandet ca kvart över tolv. Det är tre timmar sen och jag sitter fortfarande kvar i skolan, och än är det inte slut. 16.45 börjar min kör. Den slutar klockan sex och då ska jag ännu vänta två timmar till innan jag får åka hem, bara för att tessan ska ha nån konsert grajs. Tänk, hade jag haft körkort hade jag vart hemma nu. Hade kunnat åka hem då vid halv ett, åka in igen till kvart i fem och åka hem igen klockan sex.
Fast hade jag haft körkort nu hade det nog vart stor risk att jag sulle ligga i diket nu. Det är ju så halt!
Kom tio minuter försent till provet imorse, bara för att bussen inte kan komma i tid. Möttes i dörren in till skolan av en sur Gunnar (läraren för dagen) som surt påpekade att vi minsann hade väldigt bråttom. Jaha, som att jag inte redan visste det, surgubbe! han är lite märklig ibland, oftast är han glad men imorse var han inte på bra humör..surgubbe..

Jaha, så vad ska man hitta på nu då?? Jag har varit duktig och tagit vara på tiden ordentligt och har därför hunnit bli klar med den långa,sega, tråkiga religionsläxan till imorrn. Läxan är att läsa fram till kap. 18 i apostlagärningarna, blöö. Ingen läxa man läser på bussen direkt, då börjar väl folk tro man blivit knäpp som sitter och läser bibeln en tisdag-morgon.

Ja, nu har jag fått skriva av mej lite granna.

pusspuss

Kommentarer
Postat av: Elin

Va snäll mot lille gunnar Bellan! Han hade väl en dålig dag..han lät lite förkyld.

2007-11-13 @ 18:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback