November grå och trist

Helgen är här, vädret är förjävligt och jag har matteprov på måndag. Kul.
Hela oktober flöt på i ett väldigt lugnt tempo. Inte särskilt mycket att göra i skolan, bara man var på lektionerna så hängde man med, fotbollsträningarna var frivilliga och man kände sej inte lika TVUNGEN att gå på dom trots att jag var på alla träningar, teorilektionerna till körkortet var över och körlektionerna hade sin tid och plats i veckan. Allt var liksom LAGOM.
November månad ser ut att bli jobbig istället. I skolan har jag på bara en vecka överrösts av nationella prov, religionsarbeten, matteprov, musikläxor, redovisningar m.m m.m. Väntar nu bara på att Gympaläraren ska komma med sitt prov i bollspel....
Fotbollsträningarna är inte längre frivilliga. Dock är det fortfarande bara två träningar/veckan som man måste gå på. Växjö-resan börjar närma sej och det gör att man känner lite press över att prestera bra på träningarna och ge det sista nu så man är så bra som möjligt sen när det är dags. Nu är bara problemet att en knöl framme på min fot har svullnat upp till en gigantisk onding, och för varje träning som går blir det värre. Mamma och pappa tjatar nu på mej att jag ska kolla upp det hos en läkare, men hu, tänk om dom måste göra nåt med den så att jag inte kan va me sen i växjö-cupen. Hu hemska tanke..
Ja och så är det körkortet som aldrig kan bli färdigt. Jag kämpar på med dataproven, men ibland känns det så totalt omöjligt att jag nångonsin kommer hålla MITT körkort i handen. Varför ska det vara så jävla svårt för??

Ja som ni märker är inte humöret på topp idag. Undrar om det till viss del kan bero på den där gudstjänsten jag, elin och Josefin var på i katolska kyrkan igårkväll.
Nej jag har inte blivit katolik, och nej jag går inte frivilligt i kyrkan en fredagskväll, utan anledningen till det lite udda besöket var att vår käre religionslärare gett oss en uppgift att jämföra två olika såna dära religionsgrejer. Valet föll på en gudstjänst inom katolska kyrkan och en gudstjänst inom svenska kyrkan.
Men det var nog det läskigaste jag varit med om på länge. Man fick en slags sektaktig känsla. Jag som är van vid svenska kyrkans ibland lite slappare gudstjänster blev chockad när jag såg hur djupt troende alla i församlingen var. De kunde i princip alla texter som lästes utantill + alla psalmer (dom flesta på latin dessutom), visste precis när man skulle stå, knäböja, sjunga, rabbla boner osv., och alla var gravallvarliga.
Så något mer besök inom den katolska kyrkan lär nog dröja länge. Mycket länge.

Plikten kallar. Jag har fått i uppgift att dammsuga husets alla golv idag. Därefter väntar matteboken, uugh..
Ikväll kommer släkten på kalas för att fira mamma som fyllde år i onsdags. hurra hurra.

...... helg! (det brukar bli trevlig helg, men nu vet jag inte, bestäm själva istället)

pusspuss

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag hoppas du får en mycket mycket trevlig helg!!
:D

2007-11-03 @ 16:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback