Kidnappare på Swebus!?

Nu har jag gått igenom hela min blogg-runda jag dagligen (oftast) läser. Alla utom en blogg. Användaren vill inte att jag ska läsa den för att hon vill kolla upp hur många förutom hennes "stammisar" som läser den. Jag hör till dessa "stammisar" och får därför inte besöka hennes blogg förrän på fredag. Skit-Elin!

Höll på att inte komma hem från stan idag.
Jag klev på 22:an som vanligt vid 2 och väntade mej att vara hemma tjugo över två. men vi hinner knappt ut ur stan så svänger han in på en liten väg och stannar där. Buss-chaffisen ringer nåt samtal, kliver ur bussen och börjar mixtra med nåt framme på bussen. Efter en tio minuter kommer han på att han inte får ställa bussen där han ställt den, och ringer ytterligare ett samtal. Därefter vänder han bussen och kör in mot stan igen! Dock inte mot busstationen utan ut mot fårösundshållet. Då börjar min syster som sitter i sätet bredvid mej, fantisera om att busschaufören tänker kidnappa oss fattiga kollektivåkare, kräva våra stackars föräldrar på pengar, och sen dumpa av oss långt ute i skogen. Som tur var så var detta inte något kidnappningsdrama, utan han kör oss dit bussarna står parkerade när dom inte är i trafik, och vi får kliva på en annan buss. Sen får vi ÄNTLIGEN åka hem. Då är vi en halvtimme försenade, och syster min fullkomligt kokar av ilska över att inte få komma hem i tid.
 Får senare höra att felet på bussen var att vindrutetorkarna inte funkat. En halvtimmes försening för ett par VINDRUTETORKARE!
Jaja, vi kom hem tillslut iaf.


För övrigt mår jag ganska bra. Sitter för tredje kvällen i rad nu och läser på Svenska talet som ska hållas på fredag. Tänk, om två dagar är jag av med skiten. tjihoo :-D
Då ska jag förhoppningsvis på fotbollsgala också. Ja inte den stora fotbollsgalan då. Jag ska på Gotlands egna fotbollsgala. Spännande :-)

Upps, min syster kom på mej med att skolka från pluggandet. Dags att återvända till skolböckerna då..

pusspuss

 

Kommentarer
Postat av: Elin

En skit kan du va själv!! Haha!
Ojdå, så ni fick ett bussäventyr! :P

2007-11-07 @ 17:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback