Ett steg närmare målet

Igår klarade jag uppskrivningen. På första försöket. Fick 61/65 (eller 70?). Var faktiskt inte så nervös förrän jag klev in genom dörren till vägverkets reception, då började hjärtat slå några extra slag. Men det gick vägen och jag är nu ett steg närmare körkortet.
Vi åkte direkt bort till körskolan för att boka uppkörning. Fick då ingen tid förrän i mitten av Januari! Jag hade oturen att ha hamnat mitt i en massa jullov och ledighet, men idag skickade mamma sms med den glada nyheten att det kommit in flera tider innan årets slut. Så mamma ringde körskolan och bokade tid, innan jul! :-D
Nu jädrar ska här köras så jag klarar uppkörningen på första, annars lär jag garanterat få vänta till Januari, minst..

Fotboll
Igårkväll hade laget spelarmöte innan träningen. Det har skrivits en hel del i tidningarna de senaste dagarna om Dalhem P18 och KIK/FG. Vi spelare vet inte särskilt mycket om vad som sägs och bestäms just nu och har heller inte fått säga så mycket om vad vi själva tycker, därför bestämdes detta spelarmöte igårkväll. Jag blev inte så mycket klokare på vad som gäller. Något farmaravtal är inte bestämt ännu, de enda vi vet är att det inte blir nåt Team Gotland. Det känns lite smått hopplöst just nu. Vår styrelse känns inte riktigt framåtsträvande. Jag börjar så smått tvivla på att det blir nåt med KIK/FG ( nåt samarbete med P18 blir det inte iaf) överhuvudtaget. Det skulle kännas väldigt tungt och tråkigt, för iochmed att vi avstod från att kvala med Gothem bara för att inte knuffa ner P18 eller KIK/FG från trean, så hade vi ju faktiskt väntat oss nåt slags samarbete, men uteblir det så hade det känts bättre om vi kvalat och kanske tagit en plats själva i trean. Man vill ju rädda sitt eget skinn i första hand.


Idag har vart en riktig slöardag. Har redan gjort den muntliga presentationen i svenska B så jag hade sovmorgon idag till halv 12. tog 10 bussen in och lallade runt me wenke elin o matilda en stund innan religionslektionen började. Lektionen idag bestod utav i princip bara Böörnts babblande. Jag orkade lyssna på gubben i ca tre minuter, sen föll min blick på klockan som hängde på väggen rakt framför mig. Där stannade den sen i 45 minuter ungefär tills lektionen slöt (vi fick sluta lite tidigare idag). Ja eller emellanåt kollade jag sms:en jag fick av mamma angående uppkörningen. Efter lektionen fick jag skjuts av åsa till öster, precis som det varit de tre senaste fredagarna. Vi gick på Max och åt tillsammans me Elin o Sandra och sen tog jag bussen hem.
Ikväll ska jag till min kusin som fyllt år. Det ser jag framemot. Det är inte så ofta man träffar kusinerna nuförtiden och de är lite tråkigt. Då hoppas jag få se deras hypergulliga kaninungar :-)
Drömde förresten om detta födelsedagskalas inatt. Då hade dom två kattungar också som var brunspräckliga och med smala gröna och blåa ränder på. Jag och alla andra tyckte det var helt normalt med blå- och grönrandiga katter.

Snön har kommit och börjar nu försvinna igen. Jag har känt mej lite smått julig sen snön kom. Det är så himla mycigt när den första snön kommer. Man får en riktig myskänsla :-)
Nu är det faktiskt inte så långt kvar till jul! snart bara en månad!
Måste börja köpa julklappar snart tror jag :-S

God jul!

Nåt som kommer först är växjö-cupen med det forna gothem-laget. Det är exakt en vecka kvar idag tills vi åker. Skitkul ska de bli :-D  
Ja vi är ju numera Dalhem-spelare igen. Farmaravtalet med Gothem är uppsagt och avslutat. Tack och goodbye. Fast så sorgligt känns det inte. Vi hade endast en gothemspelare kvar i laget, och hon räknas till Dalhem nu. Vi är samma gamla gäng, med annat namn bara.

Nej ha en trevlig helg nu alla människor!

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback