Det snöar!!

Det var vad Josse (min syster) skrek imorse vid halv 11 tiden så jag vaknade.
Åhh jag älskar snö! :-D synd bara att temperaturen ligger över plusstrecket, då stannar ju snön inte kvar på marken och lyser sådär fint, men det är helt klart ett steg närmare vintern. Tyvärr har jag en känsla av att det blir en ganska mild och tråkig vinter (fast jag har inte sett på några som helst väderprognoser och vet ju inte vad dom säger förstås).

Idag ska jag städa mitt rum är det tänkt. Får se om den goda tanken genomförs, jag verkar ju inte kunna slita mej härifrån.
  Det är verkligen på tiden att jag städar. Kläder ligger i stora högar över hela rummet. Skrivbordet syns knappt under alla papper och skolböcker. En fet madrass ligger kvar på golvet sen Elin sover över, och under sängen förökar sig dammråttorna i en rasande fart. Dags att plocka fram dammvippa och dammsugare.. blää
  Dammvippa förresten, vilket konstigt ord. Har jag nog aldrig använt förut, här hemma heter det dammtrasa. Skitsamma, nåt som torkar bort damm iaf.

Igårkväll var jag på fotbollsgalan. Det var faktiskt ganska trevligt. Fattar inte varför jag inte gått de tidigare åren för. Några priser bliv det till lagkamraterna iaf. Frida vann årets back, Helena årets mittfältare, Rebecka årets forward och vinnare av GA-trofén. Hade ju hoppats på att katten eller Moa skulle få pris som årets målvakt och att Claes skulle få som årets ledare, men så blev det inte.
Kul var det iaf, men nåt festande med laget efteråt blev det aldrig så jag åkte hem och mysade (eller heter det mös?) med familjen istället.
  För er som undrar hur jag löste det där med "vårdad klädsel" så blev det en klännigsaktig grej som jag fick i födelsedagspresent och leggings. Ville egentligen inte ha de eftersom jag hade det på dalhems avslutningsfest, men dålig fantasi ihop med en dålig ekonomi gjorde att valet föll på samma kläder. Hade stort skoproblem däremot som jag inte insåg förrän fem minuter innan min skjuts skulle dyka upp. Tänkte låna skor av syrran, men när jag satte på mej dom såg det ut som jag var släkt med janne långben. Det fick bli svarta ballerina skor istället vilket egentligen kändes lite opassande med tanke på vädret, men det var den enda lösningen och galan var ju faktiskt inomhus!

Nej får väl ta och leta upp dammvippan/dammtrasan nu och börja städa så jag är färdig till kvällen :-P

pusspuss

Kommentarer
Postat av: Missankre

det snöar massor! :D

Postat av: Emmapemma

hu, jag hatar snö! ska vara det en vecka på julen men inte mer!! =P

2007-11-11 @ 18:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback