Dags att söka till universitet!?

Äntligen en ledig eftermiddag! Dom har varit sällsynta på den senaste tiden.
Höll på att missa denna lediga eftermiddag då jag missade bussen idag. Som tur var så var min mormor hemma och kunde hämta mej vid den andra bussen som går tio minuter senare, men stannar 6km hemifrån (lite väl långt att gå).

Har på dessa två timmar jag varit hemma hunnit äta, räkna matte, bli sur på matten, och nu sitter jag och lyssnar på den en låt vi spelar på ensemblen.
En skitbra låt, men lite knepig. jag står för sången (som vanligt) och det är mycket text att få ur sej på väldigt liten tid, så sitter nu och pluggar text.

Om två dagar åker jag till Växjö med laget. Det har vi sett framemot sen förra gången vi var där som är exakt ett år sedan. Då hade vi en kanonhelg, och nu hoppas vi att vi kan upprepa det i år med :-)

Idag när jag kollade posten hade jag fått en tjock tidning från ett sånt där universitet. Tidningen innehöll en massa information om hur bra universitetet är och en massa erbjudanden som man absolut inte klarar sej utan! Igår fick jag ännu en sån där tidning tror det var nåt tekniskt. Antar att jag har ännu fler tidningar att vänta de närmsta veckorna. Universiteten och högskolorna fullkomligt kastar sej över oss stackars sistaårs elever och slåss om varenda förvirrad student. Men jag tänker inte gå på deras trick. Jag har redan bestämt mej för att pluggandet får vänta några år efter att jag slutat gymnasiet. Aldrig i livet att jag sätter mej i skolbänken igen det första jag gör när jag slutat trean. Never.
Nej, så dessa universitetstidningar åker direkt i pappersåtervinningen.

Nu ska jag försöka göra nåt vettigt. Typ läsa religion. Eller kanske Magnus Ugglas blogg istället...

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback