Tisdag 8/5-2007

Sitter här och plågar mig igenom historiaarbetet, fortfarande! guu va de är tråkigt.. Och jag har kommit på att jag tycker Marie- Antoinette var helt blåst i huvudet. Man skulle kunna jämföra henne lite med dagens fjortisar nästan. Hon älskade fester, kläder och smycken (typ det enda hon brydde sig om) och det var just dessa saker hon la hela frankrikes ekonomi på! hon hade ingen som helst koll på de politiska frågorna och hon fattade inte hur illa ställt det franska folket hade det. Det enda hon brydde sig om var sina fester och utnyttjade sin makt till 100%.. hu korkade människa!

Igår spelade vi då match mot P18 C.. Det blev vinst med 0-8 (0-6) till oss!!! fii faan va bra vi är :-D
Men jag fick bara spela en halvlek :-( det tyckte jag var tråkigt..
Fast först under matchen brydde jag mig faktiskt inte så mycket om att jag blev utbytt, men sen satt jag o pratade med Ella som också blivit utbytt och hon var lite irriterad över det. Sen i bilen påväg hem efter matchen DÅ blir jag också irriterad över att jag inte fick mer speltid, så jag blev tvungen att klaga lite för mamma. Men hon tyckte inte om att jag klagade eftersom jag haft full speltid på försäsongens nästan alla träningsmatcher och inte varit avbytare på skitlänge. Så när jag kom hem så insåg att jag överreagerat en liiiten aning. Herregud  mitt gnällande lät ju som om jag alltid sitter på bänken, men så är ju faktiskt inte fallet. Men hu va lätpåverkad jag är. Efter att ha hört Ellas klagomål så blev jag alltså så påverkad av det.. huhu. O inte nog med det, så fick Micka utstå allt mitt gnäll också, så, sorry Micka! om du läser detta.
Nej jag ska inte låta mig påverkas mer, de har jag bestämt!
Nästa match är på söndag. P18 B är det som gäller då :-) skoj skoj!

Fick föresten tillbaka filosofiuppsatsen idag. Jag var 99,999% säker på att jag skulle få ja högst G iaf. Men det visade sig att jag fått MVG(-)! Vår filosofilärare har fått för sig att istället för att ha 3 betygnivåer som man vanligen har så ska han ha 13 nivåer. MVG (-) som jag fick är tolfte nivån, och det är 10 steg högre upp än vad jag trodde jag skulle få! så jag är supernöjd och nu bryr jag mig inte alls hur det kommer gå med historian faktiskt! :-D

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback