Söndag 27/5-2007 (Mors-dag)

Vi har ett litet problem hemma hos oss just nu.
Igår var vi och köpte en sån där stor pool ni vet som är så populära just nu. Den rymmer 10 kubik och igår skulle vi då fylla den. Vi började hälla i vatten och den hann väl bli halvfull på ca 4h. Idag fortsatte vi, men när jag kommer hem finns inget vatten kvar i vår brunn... Allt vatten har gått åt till poolen! När pappa prövade att ropa ner i brunnen fick han bara ett bauta eko tillbaka. Så just nu har vi inget rinnande vatten här hemma, för det ligger i våran pool! Ganska komiskt men suck*
Fast vi lär nog ha vatten tillbaka till imorrnbitti. Förmodligen är det bara så att vattnet inte hunnit cirkulera runt när vi börjat fylla poolen med så mycket vatten. Så det ska vara tillbaka till imorrn, men jag vill ha vatten nu! Tur att jag duschade i Gothem efter matchen iaf, annars hade det vart jobbigt!

FOTBOLL
Det blev vinst ikväll mot KIK/FG. Hela 7-0 blev det, och vi spelade skitbra! personligen tycker jag detta var den bästa match vi gjort hittills i serien.
Har visserligen fått lite "inside-information" om att KIK/FG haft dåligt med folk eftersom det är pingsthelg, och dessutom ville inte div. 3 låna ut några spelare till dom, så det var visst nära att KIK/FG tänkte lämna vo men slutligen fick tag i några spelare. Så det var kanske inte ordinarie spelare vi mötte, men iaf! jag tyckte vi var jätte bra. Många bra ideér och fina passningar, först in i närkamperna där vi oftast är de som vinner bollen. Well done everybody, Gothem you're the best!
Var inte bara nöjd med lagets insats ikväll, utan ganska nöjd med min egen insats också. Kändes bra redan från början och hade några bra målchanser som jag tyvärr sumpar totalt. En stor anledning till att det gick så bra var nog att kommunikationen mellan oss på backlinjen funkar väldigt bra :-)

Har varit en väldigt bra helg för oss i Gothem/Dalhem, för förutom vår vinst idag så vann Dalhem igår mot Älta borta med 2-0. Älta var tidigare serieledare men nu är alltså DALHEM serieledare!
Målet om vinst i div. 3 kommer allt närmare :-D



Imorrn är det slut på helgen och ledigheten. Förut har jag alltid hatat måndagar bara för att det är så långt kvar till helgen, men nu känns det helt okej faktiskt. Det värsta plugget är över så det ska nästan bli kul o gå i skolan o få lattja runt bara :-D

Pusspuss på er alla!

p.s Glöm inte att det är Morsdag idag, så var extra snälla mot er mamma idag! d.s

Kommentarer
Postat av: elin

Herregud med vattnet, det var inte bra kanske. men kul med pool! Hoppas ni fått tillbaka vatten i brunnen nu.
Grattis till vinsten och det lyckade spelet! :)
Puss

2007-05-28 @ 22:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback