Panikångest

Jag börjar få panik nu!
Jag har haft scenisk gestaltning som individuellt val nu i tvåan. Jag har hatat ämnet sedan första veckan men har tagit mig igenom det.. nästan... Det är nämligen så att vi ännu har själva slutprovet kvar. Slutprovet ska spelas upp v.22, på skolans kulturvecka. Det är shakespeares En midsommarnattsdröm som gäller och den ska spelas upp för elever och förmodligen en föreställnig för föräldrar också. Jag sa att jag helst ville ha en liten roll, det slöt med att jag fick en av huvudrollerna! som tur var delar jag den rollen tillsammans med en annan, men ändå! 
Nu är det så här va att vi inte har haft någon lektion på flera veckor eftersom vår lärare arbetat med en musikal som spelats på ön sen några veckor tillbaka. Så denna pjäs har legat lite på is, men nu ska den återupptas och det ordentligt. Hon har tänkt sig en intensivhelg då vi ska mata in hela pjäsen. Denna intensivhelg är planerad 4-6 maj, alltså den kommande helgen. Tills dess ska vi kunna hela manuset utantill, så att vi snabbt kan mata oss igenom pjäsen i helgen. 
Nu har jag fått ett litet problem. Jag har inte ens kollat på manuset, bara försökt trängt bort det. Men nu börjar det krypa så tätt inpå mig så jag måste nästan börja plugga in mina repliker nu. Men jag klarar verkligen inte av att läsa in det. Jag får panik bara jag ser manuset, har tillochmed drömt mardrömmar om det. Jag vill verkligen inte göra det här!! jag kan inte spela teater! och jag kan absolut inte spela teater inför folk!
Har funderat på att prata med Sofia (läraren) om det här, men det blir aldrig av, dessutom är hon typ aldrig i skolan så jag vet inte hur jag ska få tag på henne. Nu börjar det dessutom bli lite sent att komma med det här. 
Vet inte ens vilka tider det är som gäller i helgen. Hon är så urkass på att ge ut information, jag var inte på sista lektionen vi hade innnan detta uppehåll, när hon berättade om den här helgen, så jag vet absolut INGENTING!
Tänk om det inte blir nåt, guu va skönt!! har alldeles för mycket annat, roligare att göra i helgen..

ahh va ska jag göra?
Hatar sån här panikångest!



image19


Ett varnande ord på vägen: Välj aldrig scenisk gestaltning..


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tycker så otroligt synd om dej vännen, det är verkligen en plåga för dej. Men det kan inte tvinga dej att göra det om du absolut inte vill. Du får försöka ringa till Sofia och prata med henne. Ha inte panik, det kommer ordna sig. Du har Matilda bredvid dej också.
Jag tror på dej, du kommer klara det!

2007-05-02 @ 22:04:02
Postat av: ewelina

Teater som är så roligt!! Fast inte den pjäsen kanske...lycka till!

2007-05-07 @ 15:34:58
Postat av: Jag

Nej teater är inte kul i mina ögon längre iaf.. Tack :9 jag lär behöva all lycka till jag kan få :S

2007-05-08 @ 19:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback